Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu står det klart att varje skjutning kostar svenska folket minst 75 miljoner kronor, rapporterar SVT.

Och där har vi svaret på "Vad fan får jag för pengarna?"

Hur många skjutningar hade vi ifjol?
Hur många har vi hittils i år?

Man får ju hoppas att dödsskjutningarna är rejält mycket billigare än skadeskjutningarna

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Och där har vi svaret på "Vad fan får jag för pengarna?"

Hur många skjutningar hade vi ifjol?
Hur många har vi hittils i år?

Man får ju hoppas att dödsskjutningarna är rejält mycket billigare än skadeskjutningarna

391 skjutningar totalt för 2022.

391 * 75 miljoner = 29 325 000 000

29,3 miljarder kronor, minst.

Polismyndighetens budget för 2022 var 33,2 miljarder....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

391 skjutningar totalt för 2022.

391 * 75 miljoner = 29 325 000 000

29,3 miljarder kronor, minst.

Polismyndighetens budget för 2022 var 33,2 miljarder....

Nu är det väl inte enbart polisens budget som belastas IOFS, men det tar en tugga ur kakan, helt klart

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nu är det väl inte enbart polisens budget som belastas IOFS, men det tar en tugga ur kakan, helt klart

Jadå, jag tänkte bara som en jämförelse. Annars kan det vara svårt att förstå hur mycket eller lite 29 miljarder är.

Man kan också få 2,9 miljarder Piggelin för dom pengarna :D
antagligen 3 miljarder stycken, för lite rabatt bör man ju få vid ett sådant stort köp ;)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hade dom gjort ingenting så hade det varit bättre. Det är så jäkla undermåligt så jag vet inte vad. Vet de inte vad de håller på med eller struntar de helt enkelt i konsekvenserna?

– Konsekvensanalyser har ibland saknats helt och hållet. I andra fall har de inte använts för att förbättra utformningen av besluten eller för att hantera konsekvenser. Detta har bidragit till att de politiska besluten ofta präglats av kortsiktighet och bristande effektivitet, säger riksrevisor Helena Lindberg.

Beslutet om att höja effektskatten 2015 föregicks inte av några konsekvensanalyser
som berörde elsystemet i stort trots att regeringen under processens gång hade
tydliga indikationer på att beslutet kunde få betydande konsekvenser.
Under månaderna efter höjningen beslutade
marknadsaktörerna vid extra bolagsstämmor slutgiltigt om nedläggning av fyra
reaktorer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Landet alla älskar att hata diskuterar att dra in kurdiska rävens medborgarskap, konstigt jag har hört att det inte går att återkalla medborgarskap. Sedan kan vi ju sluta låtsas att det är något positivt, om han kommer till Sverige går han fri.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Landet alla älskar att hata diskuterar att dra in kurdiska rävens medborgarskap, konstigt jag har hört att det inte går att återkalla medborgarskap. Sedan kan vi ju sluta låtsas att det är något positivt, om han kommer till Sverige går han fri.
Det hade ju varit bättre om han åker dit för knarksmuggling och försäljning i Turkiet, och får bo i deras fängelse resten av livet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det hade ju varit bättre om han åker dit för knarksmuggling och försäljning i Turkiet, och får bo i deras fängelse resten av livet.
Han är ju redan där och läser svenska polisens rapporter om honom, vet inte var han gör mest nytta?

Vad skulle mossad göra om någon satt i ett annat land och orkestrerade terrorism? Varför gör inte vi det? För att "ni" röstar på sjuklövern.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han är ju redan där och läser svenska polisens rapporter om honom, vet inte var han gör mest nytta?

Vad skulle mossad göra om någon satt i ett annat land och orkestrerade terrorism? Varför gör inte vi det? För att "ni" röstar på sjuklövern.
Såvitt jag vet har inte SD sagt att de vill skapa lönnmordskommandon heller.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Kan inte en enda som röstat sjuklöver sedan 2010 kommentera detta? Plis?
Jag har samma åsikt som för några sidor sen.
https://www.sporthoj.com/forum/threads/ska-man-vara-orolig-för-ryssland.291849/post-6638234

Alla vill vara någon.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Okej nu vet vi vad du tror att det beror på, har du också förslag på lösningar, borde vara något att vi måste älska våra kriminella mer?

Den "åsikten" var helt i klass med Birgit Friggebos allsång.

Så jävla låg nivå här inne tidvis, skärp dig för helvete.
Den låga nivån står du för som inte kan uttrycka dig som folk. Sjuklöver hit och sjuklöver dit. Bara en massa glåpord och gnäll om hur eländigt alla andra gjort landet. Du vill framstå som att du tillfört något gott till landet fast det enda du har åstadkommit är att rösta på ett populistiskt parti med inavlade företrädare och ett gäng gamla smygnassar som högsta ledning.

Det är så fruktansvärt patetiskt att sitta och tycka allt är åt helvete och inte inse att man själv kan få tummen ur och göra något.

Jag tror fortfarande att det sämsta sättet att få bort de problem som finns är att anklaga hela gruppen av invandrare för det som en väldigt liten del av dem gör. Det man får som resultat är enbart fler individer som tappar tron på framtiden. Fast du begriper antagligen inte skillnaden mellan grupp och individ.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M

Nähe… :huvet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Okej nu vet vi vad du tror att det beror på, har du också förslag på lösningar, borde vara något att vi måste älska våra kriminella mer?

Den "åsikten" var helt i klass med Birgit Friggebos allsång.

Så jävla låg nivå här inne tidvis, skärp dig för helvete.

Du måste bara ge dom lite kärlek såklart.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det är skamligt att det inte finns fler fritidsgårdar i Sandviken.

ABF kan väl starta en?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Den låga nivån står du för som inte kan uttrycka dig som folk. Sjuklöver hit och sjuklöver dit. Bara en massa glåpord och gnäll om hur eländigt alla andra gjort landet. Du vill framstå som att du tillfört något gott till landet fast det enda du har åstadkommit är att rösta på ett populistiskt parti med inavlade företrädare och ett gäng gamla smygnassar som högsta ledning.

Det är så fruktansvärt patetiskt att sitta och tycka allt är åt helvete och inte inse att man själv kan få tummen ur och göra något.

Jag tror fortfarande att det sämsta sättet att få bort de problem som finns är att anklaga hela gruppen av invandrare för det som en väldigt liten del av dem gör. Det man får som resultat är enbart fler individer som tappar tron på framtiden. Fast du begriper antagligen inte skillnaden mellan grupp och individ.
Det här är effektivt.
Fördomar och generaliseringar spar, som vi alla vet, tid.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år