Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:rofl 78 av budgeterade 50000.

Jag är lite nyfiken på vilka namn som finns på den där listan med 78 ansökningar. Nåt säger mig att någon eller några av de politiker som fattade beslutet även finns med på listan.
Kanske är offentligt, kolla upp!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
:rofl 78 av budgeterade 50000.

Jag är lite nyfiken på vilka namn som finns på den där listan med 78 ansökningar. Nåt säger mig att någon eller några av de politiker som fattade beslutet även finns med på listan.
Kan säkert redovisas som ett gott resultat med lite kreativ matematik.
Var tar den lilla överblivna resten vägen?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu förstår jag varför vänstermiljörörelsen föredrar vindkraft, det sänker försvarsförmågan/spaningen mot illasinnade nationer............
Det jag inte begriper är varför vänster gillar vindkraft till havs. Där bor ju inga vänsterröstare.
Det logiska borde ju vara vindkraftverk där vänsterröstarna bor.
Så försvinner ju problemet med överföring till stamnätet. Strömmen direkt till vägguttaget !​

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det jag inte begriper är varför vänster gillar vindkraft till havs. Där bor ju i vänsterröstare.
Det logiska borde ju vara vindkraftverk där vänsterröstarna bor.
Så försvinner ju problemet med överföring till stamnätet. Strömmen direkt till vägguttaget !​
De vill ha vindkraft till havs för att det är den absolut sämsta implementationen av teknologin, såklart.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kanske är offentligt, kolla upp!
Påminner om budgeterade statsinkomster på Plastpåseskatten. Gav väl ca 10 % av budgeten.
Men i en tid när elbilen är Northvoltdöd i EU jämfört med prognoserna för 5 år sedan ......

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Någon som har tips på alternativmedia av mer analytisk karaktär - med så lite höger/vänster som möjligt och inte bemannat av foliehattar? Funderar på Kvartal, åsikter om den eller tips på annat?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Någon som har tips på alternativmedia av mer analytisk karaktär - med så lite höger/vänster som möjligt och inte bemannat av foliehattar? Funderar på Kvartal, åsikter om den eller tips på annat?
Epoch Times är hyfsat neutral. Folk till vänster skriker nog om att den är höger, men det är snarare deras syn på vä/hö-skalan som är väldigt svenskt förvrängd.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1730919209959.png
från berlingske.dk
eftersom det här "immigranter" var det som tog hem valet åt Trump så undrar jag över vilka av våra svenska partier som INTE kommer ha massåtervandring/massdeportation som viktigaste vallöfte i nästa svenska val ?
Hela oppositionen går ALL IN ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kvartal fantastiskt. Väl dolt men ändå väldigt höger världsbild, trots det objektivt.
Jag har betald prenumeration, tycker det är värt.
Gillar även de lite mer vulgära men inget jag betalar för.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kvartal fantastiskt. Väl dolt men ändå väldigt höger världsbild, trots det objektivt.
Jag har betald prenumeration, tycker det är värt.
Gillar även de lite mer vulgära men inget jag betalar för.
Skall nog testa den och kanske även Epoch (kostar bara en krona för en månads test)
BTW - kan rekommendera en författare som heter Fredrik Sjöberg - läser just nu Flugfällan, rolig och intressant

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Läget i Sverige är nu sådant att forskning på hur anhöriga till gängkriminella upplever livet
är så farligt att etikprövningsnämnden avslår ansökan.
1731010392893.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag har länge funderat över vansinnet i tex Göteborg med att bygga nere vid älven. Och en byggplan för den sk Frihamnen nere vid älven dök på att privata byggföretag inte ville betala något för marken. Löstes av Göteborg om jag fattat det rätt att kommunen ska bygga där själv.
Som vanligt med lånade pengar. Men nu kanske vansinnet stoppas genom att det inte går att försäkra byggnaderna. Löses kanske genom Gbg's eget försäkringsbolag ! :hihi
1731012069916.png

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hovrätten frikänner ett antal babbar som är så uppenbart skyldiga att det blir parodi:

Tack för det Tidö och…nä, vänta nu…???
Du hade fått fler positiva reaktioner utan "babbar"!

Men kul, spot on, point taken! 👍🏻✊🏻😚

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Trovärdig media har diskuterats tidigare i tråden. Baconvägrarnas favoritkanal drar sitt strå till stacken:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Trovärdig media har diskuterats tidigare i tråden. Baconvägrarnas favoritkanal drar sitt strå till stacken:

Den som inte gillar det kan väl flytta tillbaka med hela sin familj!!!!!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Den som inte gillar det kan väl flytta tillbaka med hela sin familj!!!!!

Det som de berörda verkar missa totalt är att de inte blir av med sina barn för att de är muslimer, utan för att myndigheter gör bedömningen att de är totalt fucking odugliga som föräldrar.

När ska t.ex. Al Jazeera göra ett reportage där man intervjuar myndigheter, istället för att intervjua gaphalsar som inte begriper att de faktiskt är skadliga för sina egna barn…? Eller våga ställa frågan till sina egna - vad är de egentliga orsakerna till att asylinvandrare av utomeuropeisk härkomst och allt som oftast muslimer är överrepresenterade bland de som bedöms vara odugliga föräldrar…?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år