Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har tittat på alla bilder nu, det är värre än man kunde trott, dock har de helt missat hbtqia+++- perspektivet så minus för det.

Dock har katter ett eget kapitel så det är bra.

Tänker inte läsa ett ord av denna dynga. 😊

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vem är det egentligen som står bakom detta påfund med att smyga in den "mixade" PK-familjen i snudd på varje reklam...?

Vit kvinna som läser sagor för vit dotter...och uppenbart utomeuropeisk son...

Visst. Det finns säkert i vårt avlånga land och det finns säkert flera exempel. Men det är tamejfan inte norm...! Vem är det som ser till att allt från apoteket till IKEA till Volvo till försvaret MÅSTE smyga in denna jävla PK-dynga i sin reklam...?

Jag känner mig synnerligen kränkt som vit blekfet medelålders man, helt utan utomeuropeiska familjeband.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem är det egentligen som står bakom detta påfund med att smyga in den "mixade" PK-familjen i snudd på varje reklam...?

Visst. Det finns säkert i vårt avlånga land och det finns säkert flera exempel. Men det är tamejfan inte norm...! Vem är det som ser till att allt från apoteket till IKEA till Volvo till försvaret MÅSTE smyga in denna jävla PK-dynga i sin reklam...?

Jag känner mig synnerligen kränkt som vit blekfet medelålders man, helt utan utomeuropeiska familjeband.
Det är en del av kulturkriget, bevisligen är inte motståndarna redo att lägga ned vapnen, ens nu med verklig risk för krig. Denna folder illustrerar tydligt ett av många skäl till att Trump vann valet.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Har hört att reklam ska spegla hur samhället ser ut, inte hur familjer ser ut men vem som bor där.
Jädra trams rakt igenom.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Och så ska det talas "blattiska" i TV-reklamen, lär dem svenska innan de får prata offentligt!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Har hört att reklam ska spegla hur samhället ser ut, inte hur familjer ser ut men vem som bor där.
Jädra trams rakt igenom.

Det mest rimliga vore väl att skapa reklam som attraherar en eller flera tilltänkta målgrupper. Menar man att man på något sätt attraherar både svenskar och "svenskar" då man gör reklam som föreställer en "mixad" familj där vissa familjemedlemmar är vita och vissa är svarta...?

Jag säger inte att det är något fel med den "mixade" familjen, men det är förbannat i helvetet inte normen i Sverige...! Eller ska vi inledas att tro att en "mixad" familj i ett litet radhus i en Stockholmsförort, med elbil, jättemånga telefonabonnemang, potatischips och IKEA's sängkläder är målsättningen med livet...?

Sjukt jävla less på detta PK-daltande.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Det mest rimliga vore väl att skapa reklam som attraherar en eller flera tilltänkta målgrupper. Menar man att man på något sätt attraherar både svenskar och "svenskar" då man gör reklam som föreställer en "mixad" familj där vissa familjemedlemmar är vita och vissa är svarta...?

Jag säger inte att det är något fel med den "mixade" familjen, men det är förbannat i helvetet inte normen i Sverige...! Eller ska vi inledas att tro att en "mixad" familj i ett litet radhus i en Stockholmsförort, med elbil, jättemånga telefonabonnemang, potatischips och IKEA's sängkläder är målsättningen med livet...?

Sjukt jävla less på detta PK-daltande.
Håller med dig, men att inte vända sig till alla landar som vi alla vet i diskreminering som är totalförbjudet i dagens samhälle.
Att ha ett självförtroende tycks också vara fel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vem är det som tycker det är så viktigt att göra poängen om och om igen är väl frågan.

Jag tror tanken är att "alla ska känna sig inkluderade" och kanske extra mycket de grupper som man vill nå.

Notera också rullstolen förresten. Rullstolar ska också med!

Det finns också en önskan att rita upp hur man vill att det ska vara, inte hur det är.

Det är kulturkrig helt enkelt.

Ps. Ingen slöja eller hbtqia dock

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom