Sverige-Portugal landskamp 15/11 & 19/11

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Man hade lika gärna kunnat döpa om matcherna till Zlatan vs Ronaldo med statister. Helt galet hur man har skrivit upp matcherna via dessa två spelare i flera dagar. Inte bara i Sverige utan internationellt. Matcherna kan ju omöjligt leva upp till hypen. Kanske lika bra att inte se dem. Man lär ju inte kunna bli annat än besviken oavsett utgång. Nu lär det väl inte bli så. Har ställt in mig på att se kvällens matchen. Ställt ner förväntningarna genom att förutsätta att det blir en förlust en hedervärd förlust eller i bästa fall oavgjort inför returen nästa vecka. Innerst inne hoppas man så klart på att det ska bli en vinst.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
1-0 :tummenupp
Ronaldo.

You heard it here first! :)

EDIT:stavfel ;)

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Matchen har ju varit öppen och bra. Offensivt spel a la Hamrén med ett darrigt försvar, men Portugal är ju inte stabila heller så... Som det ser ut nu är vi i Brasilien. :banana

Dum filmning av Ronaldo, men den bjuder vi på.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Synd de inte lyckades hålla nollan. Hade varit ett bättre utgångsläge inför hemmamatchen. Tror inte Sverige kommer att få så vansinnig många målchanser där tyvärr om matchbilden blir densamma som i kväll.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bra kämpat av de blågula.
Lite trist att de var just Christina som fick måla. :(
Inte alldeles orättvist resultat sett till hela matchen dock.

Tror faktiskt det kan bli en annan matchbild här hemma.
Oslagbara är dom definitivt inte. :)

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
1-0 borta är inte dåligt i cupspel. Portugal har inget omöjligt försvar och jag tvivlar de lyckas forcera likadant i anfallet som inför hemmapubliken.

Chansen finns.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det måste vara frustrerande för Zlatan att vara så otroligt mycket bättre än sina lagkamrater. När han tar ned bollen soft och i samma rörelse vickar vidare den en medspelare så blir deras mottagning med känslan i ett träben och chansen är förlorad. Zlatan är den ende i svenska laget som matchar portugiserna och det märks ju när man jämför vilka klubblag de representerar.

Tycker inte Alexander Kacaniklic är mogen för den här typen av matcher, hans orutin lyser igenom och han tar inte löpningarna defensivt ut mot motståndarna utan väntar på att portugiserna skall agera.

Ronaldo, ja vad skall man säga. Tur att man inte spelar försvarare mot honom, jag hade tagit ett "rejält" gult kort tidigt i matchen och smällt honom en jävel med en armbåge på näsan eller i nacken. Han må vara en gudabenådad spelare men fifan vad gnällig och ful han är. Stryk skall han ha.
Zlatan är inte guds bästa barn men där är det mer ge o ta (eller ge o ta kanske...) Pepe och han går nog inte ut o fikar på måndag kväll.

Detta är inte över, svenskarna måste dock våga stå upp och pressa högre med hela laget som ett block. Portugiserna är fantastiska på sina instick mellan lagdelarna så vårt landslag måste hålla ihop.
Tycker Kim Källström ger en bra bild och analys i intervjun efter matchen.

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det måste vara frustrerande för Zlatan att vara så otroligt mycket bättre än sina lagkamrater. När han tar ned bollen soft och i samma rörelse vickar vidare den en medspelare så blir deras mottagning med känslan i ett träben och chansen är förlorad. Zlatan är den ende i svenska laget som matchar portugiserna och det märks ju när man jämför vilka klubblag de representerar.

Tycker inte Alexander Kacaniklic är mogen för den här typen av matcher, hans orutin lyser igenom och han tar inte löpningarna defensivt ut mot motståndarna utan väntar på att portugiserna skall agera.

Ronaldo, ja vad skall man säga. Tur att man inte spelar försvarare mot honom, jag hade tagit ett "rejält" gult kort tidigt i matchen och smällt honom en jävel med en armbåge på näsan eller i nacken. Han må vara en gudabenådad spelare men fifan vad gnällig och ful han är. Stryk skall han ha.
Zlatan är inte guds bästa barn men där är det mer ge o ta (eller ge o ta kanske...) Pepe och han går nog inte ut o fikar på måndag kväll.

Detta är inte över, svenskarna måste dock våga stå upp och pressa högre med hela laget som ett block. Portugiserna är fantastiska på sina instick mellan lagdelarna så vårt landslag måste hålla ihop.
Tycker Kim Källström ger en bra bild och analys i intervjun efter matchen.

En grej är att Ronaldo bytte kant i halvlek och då fick Kacaniklic och Olsson problem. Första halvlek var riktigt bra av Sverige. Det finns lite att fundera kring hur duon Kacaniklic / Olsson skall hantera Ronaldo i returen. Samtidigt skall de ju helst fortsätta att fungera offensivt. Frågan är om man kan köra Svensson från start?

Portugal är inget omöjligt lag, så jävla bra är dom inte.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Portugal är inget omöjligt lag, så jävla bra är dom inte.

Nej, men Sverige är klart sämre. Jag tycker det var länge sedan vi hade ett komplett landslag, nu får vi glädjas över enstaka profiler istället vilket är jävligt tråkigt.
Å andra sidan kvittar det då hockeyn smäller högre än frisörskampen.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
2-1 hade väl nästan varit bättre så vi i alla fall hade ett mål borta.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Nu tänds hoppet att fotbollsveäm kommer att ta mindre tid i rutan. Att titta på fotboll är som att titta på en dement person som försöker komma ihåg.. nåt.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Sverige är ju inte topp tolv i Europa längre så jag grämer mig inte så mycket. Synd att vi inte har ett lag som gör Zlatan rättvisa.

Bara att ta nya tag....

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Sverige är ju inte topp tolv i Europa längre så jag grämer mig inte så mycket. Synd att vi inte har ett lag som gör Zlatan rättvisa.

Bara att ta nya tag....

Kan inte annat än hålla med. Nu kan man fokusera på annat under sommaren 2014 än att sitta bänkad framför TVn. Möjligt att man ser en och annan match av betydelse.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Bara att ta nya tag....
Precis, jag hade inga större förhoppningar. Som sagt synd om Zlatan men vi har inte i VM att göra med detta laget. Det är för svagt på alldeles för många punkter. Källström var fantastisk igår ihop med Zlatan. Svenssons inhopp vände matchbilden för ett tag. Elmander jobbar som vanligt som en galärslav.Besvikelser, Elm och Kaclanikic samt Seb (konstigt nog).

I matcher som denna och mot Tyskland så lyser klass-skillnaden igenom.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år