Sverige världsmästare i hockey 2013!

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Stäng tråden dIrEkT!!!!

Räcker med alla uppdateringar på FB. Idrott luktar svett, sport luktar bensin.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Två kommentarer, en finne och en sväjtsare lr? :arsele :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...kommer en här som uppskattar denna ädla sport. ;)

GRYMT! Men schweizernötterna hade ruggig fart stundtals...var kom de ifrån? :confused:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Återigen har vi visat att vi är bäst i hela jävla världen :banana

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Heja Sverige! Fast, handen på hjärtat, nog är det lite synd om Schweiz? De har gjort en kanonturnering och har varit bättre än Sverige på varje punkt rakt igenom. Men tji fick dom! :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Heja Sverige! Fast, handen på hjärtat, nog är det lite synd om Schweiz? De har gjort en kanonturnering och har varit bättre än Sverige på varje punkt rakt igenom. Men tji fick dom! :)

Ja, lite synd.
Men som Borken sa redan mot finnarna:
Våran spets+målis var bättre än deras. :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
I helvete att Schweiz har varit bättre än sverige rakt igenom. Fuck that. De har varit riktigt duktiga, so what? VI HAR VARIT BÄTTRE!

När det kom till kritan så var det VI som höll måttet, FÖR VI ÄR VÄRLDSMÄSTARE AV DET RÄTTA VIRKET!

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Slog på tv:n igår kväll... hockey... tänkte att nu är det ju för fan MAJ, i lördags var det 30 grader på flygfältet i Emmaboda och då håller de på att spela HOCKEY?

Jag trodde det var en vinteridrott.
:dummer

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Slog på tv:n igår kväll... hockey... tänkte att nu är det ju för fan MAJ, i lördags var det 30 grader på flygfältet i Emmaboda och då håller de på att spela HOCKEY?

Jag trodde det var en vinteridrott.
:dummer

Hehe, visst är det sjukt! Man ska spela när det är RÄTT säsong. På mitt forna jobb, ett sportcenter, så SALTADE och SKRAPADE vi bort ute-isen med väghyveln, den 10 mars, för FOTBOLLEN skulle börja då.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Grattis!

Gillar all idrott nar det galler svenska landsladet, men just hockey ar lite sisadar

Jag menar vafan VM varenda javla ar, samt ett par andra turneringar med ungefar samma lag. Hade det varit typ vart 4e ar som fotboll hade det varit 100ggr mer intressant

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Vi? Va du med och spelade? :va Dom var duktiga, dom vann, dom fick ett vm-guld, grattis. Vi gjorde inte ett förbannat dyft för att dom skulle vinna! :fakta Fast det brukar ju vara vi som vinner och dom som förlorar... :rolleyes:

Va! Har du aldrig hört om den sjätte utespelaren? :va
Det är vi som är han. :hihi

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Hockey,vuxna män som jag en stackars liten bit plast över en isbeklädd yta. Kan dom inte bara ta var sin plastbit och slå på?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vi? Va du med och spelade? :va Dom var duktiga, dom vann, dom fick ett vm-guld, grattis. Vi gjorde inte ett förbannat dyft för att dom skulle vinna! :fakta Fast det brukar ju vara vi som vinner och dom som förlorar... :rolleyes:

Vi som nation, din medgångssupporter.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vi som nation, din medgångssupporter.
Jag är inte supporter alls, vare sig i med eller motgång! :fakta Jag har aldrig, och kommer aldrig, att förstå hysterin runt lagsporter, och grejen att "vi" vinner något, när vi inkluderar publiken också. Ingen skulle väl komma på tanken att skrika ut att vi vann när Rossi, Rickardsson eller Posa vinner? :va

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag är inte supporter alls, vare sig i med eller motgång! :fakta Jag har aldrig, och kommer aldrig, att förstå hysterin runt lagsporter, och grejen att "vi" vinner något, när vi inkluderar publiken också. Ingen skulle väl komma på tanken att skrika ut att vi vann när Rossi, Rickardsson eller Posa vinner? :va

Vare sig du vill eller ej, så är hockey vår nationalsport och perosnligen tycker jag att det är jävligt bra att folk samlas kring något och har roligt. Att få känna gemenskap är viktigt för ett samhälle.
Det är patetiskt att såga folk som har roligt. Att man inte kan förstå något såndant enkelt måste kännas tråkigt och ge en form av utanförskap och avsky till de andra. Så det är ju förståeligt att du reagerar som du gör dock.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Äntligen wooooooooo :yoparty Så när drar vi ut och slår sönder Stockholm bara för att visa hur mycket vi uppskattar sport :rolleyes:

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping