Jag har eventuellt fått tag i ett väldigt billigt släp till hojen nu, problemet är bara att den fick nerslag på besiktningen pga rost i hjulaxeln.
För det första är jag lite osäker på om det är just hjulaxeln eller torsionsstaven som är rostig, och om det är torsionsstaven så har jag hört att det inte alls är bra att svetsa den.
MEN om det är så och jag bara vill ha ett besiktat släp som duger att frakta runt hojen i och svetsar dom ändå, vad är det som händer egentligen då?
Enbart sämre fjädring?
Finns det risk att den inte går igenom besiktningen?
Risk att staven går av pga att den inte kan vrida sig som den ska?
Sen får gärna nån som har lite mer koll berätta hur man ser vart själva stavarna går, har inte hittat nån vettig bild på google :/
För det första är jag lite osäker på om det är just hjulaxeln eller torsionsstaven som är rostig, och om det är torsionsstaven så har jag hört att det inte alls är bra att svetsa den.
MEN om det är så och jag bara vill ha ett besiktat släp som duger att frakta runt hojen i och svetsar dom ändå, vad är det som händer egentligen då?
Enbart sämre fjädring?
Finns det risk att den inte går igenom besiktningen?
Risk att staven går av pga att den inte kan vrida sig som den ska?
Sen får gärna nån som har lite mer koll berätta hur man ser vart själva stavarna går, har inte hittat nån vettig bild på google :/