Detta var intressant. Utveckla.vet inte namnet, men jag vet att de är till för att inte utsätta vätskan för solljus iaf![]()
Detta var intressant. Utveckla.![]()
Solljus får många saker att ändra färg och egenskaper.
När det gäller färgen så serman ju att den mörknar varefter den används och när den mörknat ordentligt är det dags att byta. Trist att byta för att solen fått den att mörkna i förtid.
Om bromsvätska oxideras av solljus vet jag inte men håller det för troligt och det är inte heller bra.
När det gäller färgen så serman ju att den mörknar varefter den används och när den mörknat ordentligt är det dags att byta. Trist att byta för att solen fått den att mörkna i förtid.
Om bromsvätska oxideras av solljus vet jag inte men håller det för troligt och det är inte heller bra.
Annars kan det vara så att bromsolja härsknar när den får syre vissa oljor har inte den tillsatsen b.l.a vissa hydrauloljor dom blir alldeles kletiga när dom inte varit i ett slutet utrymme.
Alltså, det jag har fptt förklarat för mig är att bromsvätska drar åt sig fukt (vatten), exv när temperaturen växlar (kondens) och så vidare. Vatten i bromssystemet är inte bra och därför ska man byta bromsvätska, helst vartannat år.
Att bromsvätska skulle mörkna har jag aldrig hört talas om, och då var ändå bromsvätskan på min förra hoj typ 10 år gammal åtminstoneDet var i och för sig orange svamp i vätskan
men den var ljus och fin som den dag den var ny.
Jag har också undrat varför folk har svettband på sina bromsvätskebehållare. Trodde mest det var så att de glömt ta dem av sig efter senaste löprundan och satte bandet på närmaste ställe...?![]()
Varför har man då ljusa bromsvätskebehållare det är ju väldigt korkat isåfall.
Annars kan det vara så att bromsolja härsknar när den får syre vissa oljor har inte den tillsatsen b.l.a vissa hydrauloljor dom blir alldeles kletiga när dom inte varit i ett slutet utrymme.
Har du någon källa till att den oxideras av solljus?
Tror du inte att tillverkarna skulle ha svarta behållare med någon nivåindikering istället?
Önska jag haft svettband på hojen då bromsvätska förstört display m,m på hojen efter en vurpa. :/
Det är ju totalt djävla onödigt men strumpa finns.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |