Svettband?

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Hoj
Honda cbr1000rr 06
Varför har alla dessa svettband på bromsvätske behållaren finns det nått syfte med det lr e det bara utseendet? :confused:

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
För att det är så jä*la outlaw!

Nej då men vissa säger att det är för att inte utsätta bromsvätskan för mer värme (från sol ljuset).. Om det stämmer vet jag inte mvh

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om man går i backen och expansionskärlet spricker absorberar svettbandet bromsvätskan så att den inte läcker ut på banan och gör den hal.

Men nä, inget band för mig i alla fall.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag har hört att det är för att den guppande vätskan kan vara distraherande och för att bandet ska hjälpa till att suga upp vätska vid omkullkörning.

edit.
haha, många på hugget idag.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Kan dedär stämma? Det är ju lika stor risk som att man blir distraherad av rörelsen på sin egen högernäve när man slänger sig på bromsen och klotar på grund av att man missar kurvan.. :fyllisar

True true, de senare alternativet e nog mer troligt.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Äää det måste ju vara för att inte behållaren skall expandera?

:tungan

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
För jag fick den av ubisoft o hade ingen annan stans att ha den!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
En av de bättre andvändningsområdena jag har fått veta om detta svettband, var för att torka bort kletet efter en riktigt fet insekt, ni vet en sån som är så härligt gul-grön på insidan, och långsamt smetar sig ut över siktfältet.

Kraschar man så att man lyckas spräcka behållaren så finns det nog en hel del annat smet utmed banan med...alltså, man måste ju få hojen upp och ner, och hamnar den så, så hjälper nog inte ett helt paket svettband att hålla vätskan kvar.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
En av de bättre andvändningsområdena jag har fått veta om detta svettband, var för att torka bort kletet efter en riktigt fet insekt, ni vet en sån som är så härligt gul-grön på insidan, och långsamt smetar sig ut över siktfältet.

Jag satt på mina i vintras för att jag tycker det är snyggare än en ful plastbehållare. Tog bara några mil på våren innan man insåg vilken nytta dom gör. Så länge insekterna är fräscha så är frotté alldeles utmärkt för att torka bort dom, både töntigt och funktionellt :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har ett för att så många andra har. Mitt är ett Hello Kitty, pirate-style. :råkk

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
En del blir sjösjuka av att se vätskan skvalpa omkring.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kraschar man så att man lyckas spräcka behållaren så finns det nog en hel del annat smet utmed banan med...alltså, man måste ju få hojen upp och ner, och hamnar den så, så hjälper nog inte ett helt paket svettband att hålla vätskan kvar.
Kanske finns en marknad för att sälja sparkdräkter för MC. Perfekt för de som inte vill riskera att stänka motorolja, bensin och bromsvätska runt sig vid krash. Dessutom blir det lättare att hålla hojen ren och den bli även mjukare om du råkar välta den över dig själv utanför korvmojjen.

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Kanske finns en marknad för att sälja sparkdräkter för MC. Perfekt för de som inte vill riskera att stänka motorolja, bensin och bromsvätska runt sig vid krash. Dessutom blir det lättare att hålla hojen ren och den bli även mjukare om du råkar välta den över dig själv utanför korvmojjen.

Mja, vilka färger finns?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...