Sviestadloppet: R600

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
I praktiken är detta inget problem då lecafållor och maskinfel sållar bort en del förare men ändå.

52 st anmälda till R600 varav 20 kvalar direkt till a-final, dvs 32 st ska köra b-final men det är ju bara 30 som får starta på tävling. Ops, 2 st som inte ens får köra b-final!

:)

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Det är ju ingen rättighet att få starta. På detta sätt får ju ändå så många som möjligt chansen. Alla har ju samma förutsättningar.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag är lite nyfiken på hur 30+ förare ska få plats på banan på kvalet... :va

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
oscar skrev:
Är väl tom 38 till träning om jag minns rätt. Har funkat förr men visst är det halvtrångt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
oscar skrev:

Alltid fler till kvalet, eftersom det sällan är precis alla på banan hela tiden.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Gulsnabbtrajja skrev:
Är väl tom 38 till träning om jag minns rätt. Har funkat förr men visst är det halvtrångt.

Jaja, det är ju lika för alla så det är inget att gnälla över, men man kommer säkert tycka det när man sitter på hojen! :)

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Gulsnabbtrajja skrev:
Det är ju ingen rättighet att få starta...

Håller med, trots att det bara är en rookieklass är det ändå tävling vi sysslar med.

B-finalen kommer att bli kanon, 30 pers som bara SKA vidare till A-final. :banana

/Peter

ps, sen tror jag LMS har listat ut hur man ska göra så att alla får köra minst b-final, det finns lösningar på nästan allt. ds.

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
grymmt

tror att de kommer bli ett grymt race !!!! dom som står på sidan å kollar på kommer få en del kul att kolla på !!!! de vill jag lova !!! :yoparty

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Packalén skrev:
Hur kommer det att funka på fredagsträningen, är det först till kvarn som gäller? Samma kaos som på bikeweek förra året?? :va

Eller har LMS löst detta på ett eminent sätt??

Förra året fungerade det perfekt, alla grupper hade egna tider. Tror säkert det blir lika bra i år.

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
spyan skrev:
tror att de kommer bli ett grymt race !!!! dom som står på sidan å kollar på kommer få en del kul att kolla på !!!! de vill jag lova !!! :yoparty

Håller med, eftersom jag inte kunnat träna själv har jag stått med klockan i näven, det är många R600-förare som gör riktigt bra tider på Sviestad.

Packalén skrev:
Hur kommer det att funka på fredagsträningen, är det först till kvarn som gäller? Samma kaos som på bikeweek förra året?? :va

Eller har LMS löst detta på ett eminent sätt??

Som nyckelbensälgen skriver så har alla grupper egna tider men hur blir det i R600 där vi bara har 3*1 pass på 52 anmälda? Hoppas att det inte kommer mer än 38 till fredagsträningen.

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
Strandelin skrev:
Håller med, eftersom jag inte kunnat träna själv har jag stått med klockan i näven, det är många R600-förare som gör riktigt bra tider på Sviestad.

Som nyckelbensälgen skriver så har alla grupper egna tider men hur blir det i R600 där vi bara har 3*1 pass på 52 anmälda? Hoppas att det inte kommer mer än 38 till fredagsträningen.

du som har koll på tidtagaruret,vad ligger snabbaste föraren på ?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Strandelin skrev:

Fredagstränongen är väl bara en vanlig betalträning? Då brukar det ju vara först till kvarn som gäller. Fast å andra sidan skulle man väl kunna slänga in lite 600:eek:r i andra grupper? (Fast jag vet att det inte kommer att bli populärt bland vissa....)

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
spyan skrev:
du som har koll på tidtagaruret,vad ligger snabbaste föraren på ?

har givetvis inte klockat alla men det är många som ligger runt 57, sen finns det säkert någon som kryper ner mot 56 också men inte på min klocka. Vild gissning, på racet kommer vi ha 3 st som ligger just under 56.

:hjälm

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Vore det inte bättre att ta 22 st till A-final och 30 till B-final så alla får köra??

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Strandelin skrev:
har givetvis inte klockat alla men det är många som ligger runt 57, sen finns det säkert någon som kryper ner mot 56 också men inte på min klocka. Vild gissning, på racet kommer vi ha 3 st som ligger just under 56.

:hjälm

Vilka 3 är det som kommer att ligga under 56 tider?
Spyan, Packale och alakahahallalajaja??

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Strandelin skrev:
ps, sen tror jag LMS har listat ut hur man ska göra så att alla får köra minst b-final, det finns lösningar på nästan allt. ds.

Givetvis! Det finns officiella och inofficiella maxsiffror men just nu ser det bra ut. Bara 44 har betalt och det är ENDAST DOM som räknas.

Jag är inte 100 på hur vi skall göra på fredagsträningen men jag ser ingen annan lösning än att det blir först till kvarn. Max 38 per klass.

Edit: Givetvis har anmälda förare förtur på fredagsträningen. (anmäld = anmäld och BETALD)

/HW

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Fast å andra sidan skulle man väl kunna slänga in lite 600:eek:r i andra grupper? (Fast jag vet att det inte kommer att bli populärt bland vissa....)

Det vore verkligen inget vidare. Märkte i tisdags att man förstör för varandra eftersom man kör snabbt på olika ställen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning