Swedish Bike Meet 2006 !!!!

patrikbk

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ducce på G.....
Kan härmed till intresserade meddela följande:

Då det i ordets rätta bemärkelse i från arrangörernas sida inte kommer att arrangeras något Bike Meet i år pga Polisens krav på betalning av den sk "bevakningen", har High Chaparral låtit meddela att dom bjuder alla hojåkare på gratis camping under berörd helg som kompensation....!!! :tummenupp

En förutsättning för att ordningsmakten skall kunna debitera arrangören för bevakningen är att evenemanget i fråga är planerat och annonserat (vilket Bike Mett nu inte är, då man gått ut med att det är inställt) :arsele

Hur som helst kan High Chaparrals gest att erbjuda gratis camping på området för alla hojåkare enligt min mening tolkas som en dold invit och tillkännagivande att ett Bike Meet trots allt äger rum !!! :D

Då är det ju plötsligt frågan om en "spontan sammankomst" :finger

I och med detta har ordningsmakten ingen möjlighet att debitera arrangören för sin sk "bevakning" !!!! :fakta

För att testa om min teori var vattentät beslöt jag mig för att kontakta High Chaparral.....

I sitt svar till mig lät man meddela att det mycket riktigt skulle vara gratis camping för alla hojåkare,
man har öppet på alla "tillställningar" på området så länge folket stannar kvar.

mm.mm. :banana

En annan aspekt att väga in för att skaffa sig en aning om hur många som kommer är det att SAMTLIGA stugor är uthyrda aktuell helg vilket annars bara inträffar då det arrangeras Bike Meet !!!!!

Således.......

Som jag tolkar det kommer det att bli drag på plats i form av ett Bike Meet, bara det att det inte är annonserat och officiellt planerat !!!!!!!!!! :öl

Förslagsvis gör ni andra som oss......

ÅK DIT SÅ HAR VI ETT JÄVLA PARTY !!!!! :rock

Vid ev intresse för samåkning upp från Skåne fredagen den 9/6 så lägg ett svar i tråden..... :fyllisar

alt: patrik_bk@hotmail.com

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lite för mycket glidare på HighCaparral bara. Cromslädar har aldrig varit min grej.

Så det blir Bomber Weekend istället. Ett ställe med mer röj och där hojåkarna inte jagas som djur av ordningsmakten.

patrikbk

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ducce på G.....
Wiseguy skrev:
2191984 Lite för mycket glidare på HighCaparral bara. Cromslädar har aldrig varit min grej.

Så det blir Bomber Weekend istället. Ett ställe med mer röj och där hojåkarna inte jagas som djur av ordningsmakten.

Visst är glidare representerade där men det förekommer absolut sporthojar också i tämligen stor skala !!!!

Förmodar att du inte varit där själv eftersom du drar en så förhastad slutsats.....

Try it,,,, you might like it !!!
:tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
patrikbk skrev:
2193930 Visst är glidare representerade där men det förekommer absolut sporthojar också i tämligen stor skala !!!!

Förmodar att du inte varit där själv eftersom du drar en så förhastad slutsats.....

Try it,,,, you might like it !!!
:tummenupp
Någon förhastad slutsats är det inte.
Har varit där 2 gånger (2003 & 2005) så jag vet nog vad jag själv upplevde. :tungan

Visst finns det sporthojar men dom är ungefär 5-10 % av hojbeståndet på Bike Meet.
Så någon stor skala var det inte fråga om.
(och jag räknar inte in Pan European som sporthoj).
Men besökarna på BikeMeet är till 75 % kromslädåkare med fransar och allt däromkring.
Gillar man det så funka det fint, men jag är inte så förtjust just den delen av hojåkandet. Sen har jag alltid velat undvika HA & Bandidos som av något skäl gillar att besöka BikeMeet.

Men visst det skulle vara roligare med 1000 SH-åkare som samlades där gemensamt. Då kanske det vore värt det.

Men jag tror ändå att ordningsmakten inte kommer att stå helt oförberedd på det hela. Dom kommer nog att svara med samma mynt och förstöra "träffen" ändå.

Bifogat

• df4s5adf40as.jpg
    df4s5adf40as.jpg
    134.5 KB · Visningar: 70

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Jag kommer att vara där :banana
har ju bara 1.5 mil dit så det är ju inte mycket att tveka på, och tältet ska med.

Det skulle vara kul om det blir en bra uppslutning så vi kan stå på rad och peka :finger åt farbrorblå.

Last edited:

Freedom

Guest
Satan i gatan, jag har jour den helgen! Jag får fixa det på nåt sätt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!