Sy upp skinnställ?

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
Hey, snart dags att köpa sig ett ställ!
Har ganska korta ben och undrar om det skulle gå att sy upp byxorna på ett skinnställ? Som man gör med vanliga byxor?

MVH

Ozzi

Guest
Säkert inga som helst problem, hör med en körsnär, han/hon fixar det enkelt.:tummenupp

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Säkert inga som helst problem, hör med en körsnär, han/hon fixar det enkelt.:tummenupp

Nja, du får det att låta självklart :va, men det är det inte :rolleyes:.
Problemet är att vanliga byxor inte har en dragkedja att flytta på, jag var med mitt ställ till 4st olika, endast 1 var villig att försöka att ordna det.
Men man kan alltid hoppas att man springer på rätt person direkt :banana.

/ A.B

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
Nja, du får det att låta självklart :va, men det är det inte :rolleyes:.
Problemet är att vanliga byxor inte har en dragkedja att flytta på, jag var med mitt ställ till 4st olika, endast 1 var villig att försöka att ordna det.
Men man kan alltid hoppas att man springer på rätt person direkt :banana.

/ A.B

Jo är ju dragkedjan som borde vara ett hinder, hade tänkt göra det själv men det verkar som om man måste gå till nån kunnig?

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
vill minnas att Jofama kan reparera och modifiera ställ, tror inte de är så kinkiga om det är ett annat märke än deras egna.

Ozzi

Guest
Jo är ju dragkedjan som borde vara ett hinder, hade tänkt göra det själv men det verkar som om man måste gå till nån kunnig?

Grejen är det att man måste inte utgå från nedre delen man kan nämligen utgå ovanför dragkedjan.

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
Låter som om jag behöver lämna in det.
Vet ni vad de tar för priser (ungefär) på att sy upp skinnställ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du har väl inte normallånga lår och jävligt korta smalben? :va Har du det är det lugnt att bara korta i ena änden, annars kommer du få knäskydden på smalbenet istället, och har du otur gör dom mer skada än nytta vid en vurpa.

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
Du har väl inte normallånga lår och jävligt korta smalben? :va Har du det är det lugnt att bara korta i ena änden, annars kommer du få knäskydden på smalbenet istället, och har du otur gör dom mer skada än nytta vid en vurpa.

Nae så illa är det nog inte :p
Växer fortfarande, så kommer ju växa i det lite bättre, men om det inte hjälper så kanske man hade kunnat korta av någon centimeter bara. Har inget ställ än så jag vet ju inte ens om jag behöver göra nåt alls.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nae så illa är det nog inte :p
Växer fortfarande, så kommer ju växa i det lite bättre, men om det inte hjälper så kanske man hade kunnat korta av någon centimeter bara. Har inget ställ än så jag vet ju inte ens om jag behöver göra nåt alls.
Det räcker gott att skydden sitter nån cm fel för att dom ska vara jävligt obekväma och/eller göra mycket mindre nytta vid en vurpa. Så mitt råd är att du provar dig fram tills du hittar ett ställ som passar istället :)

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jadu..tänkte du dig ett helt nytt eller vill du bara rätta till det ställ du har??
Jag har inte bestämt mig för om jag varit tillräckligt snäll ännu, men jag själv vill verkligen ha ett sånt härHaloleathers
De skall ha £130 extra för att måttsy ett ställ, men så ofta köper man ju inte ändå..rätt snygga med..:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...