Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej,
hade besök i garaget igår av två mycket frekventa deltagare på våra körningar. Trevligt så klart!
Det som var lite oroande var deras uttalande om att de tröttnat lite på att köra på våra arrangemang och kommer att köra mycket mer med andra arrangörer i år.
Det två är förare som hör hemma i Röd och Vit grupp (SRW och Knudan) och som har lite tävlingsambitioner.
Anledningen att de tröttnat lite är vår policy att alltid rödflagga och skicka ut ambulans och skamkärra när det står hojar utanför banan eller i "das lecazee".
De tycker att detta förstör körningen och att man istället borde använda gulflaggan på föregående samt aktuell postering (som man gör i rejsing). Den som då har hamnat i grusgropen eller stannat utanför banan (givet att hojen+föraren inte står farligt till) får stå sitt kast och vänta ut slutet av passet då vi flaggar av lite tidigare och bärgar.
Detta är något andra arrangörer tillämpar med, i mina ögon, blandat resultat.
Anledningen till att vi rödflaggar och bärgar direkt är att vi tycker det faktiskt stör mindre och att vi kan få koll på vad som hänt och vi kan inspektera banan m.m. Personligen tycker jag det är bättre att köra färre fulla varv utan att behöva ta hänsyn till omkörningsförbud på en del av banan. Tiden för passet försvinner ju oavsett, den grupp som står för incidenten är också den som skall drabbas av tidsavdraget.
Att göra detta ställer krav på våra depåchefer och flaggisar men det är helt möjligt att genomföra. Vi måste dock ha samma regler i alla grupper.
Vad tycker folket?
hade besök i garaget igår av två mycket frekventa deltagare på våra körningar. Trevligt så klart!
Det som var lite oroande var deras uttalande om att de tröttnat lite på att köra på våra arrangemang och kommer att köra mycket mer med andra arrangörer i år.
Det två är förare som hör hemma i Röd och Vit grupp (SRW och Knudan) och som har lite tävlingsambitioner.
Anledningen att de tröttnat lite är vår policy att alltid rödflagga och skicka ut ambulans och skamkärra när det står hojar utanför banan eller i "das lecazee".
De tycker att detta förstör körningen och att man istället borde använda gulflaggan på föregående samt aktuell postering (som man gör i rejsing). Den som då har hamnat i grusgropen eller stannat utanför banan (givet att hojen+föraren inte står farligt till) får stå sitt kast och vänta ut slutet av passet då vi flaggar av lite tidigare och bärgar.
Detta är något andra arrangörer tillämpar med, i mina ögon, blandat resultat.
Anledningen till att vi rödflaggar och bärgar direkt är att vi tycker det faktiskt stör mindre och att vi kan få koll på vad som hänt och vi kan inspektera banan m.m. Personligen tycker jag det är bättre att köra färre fulla varv utan att behöva ta hänsyn till omkörningsförbud på en del av banan. Tiden för passet försvinner ju oavsett, den grupp som står för incidenten är också den som skall drabbas av tidsavdraget.
Att göra detta ställer krav på våra depåchefer och flaggisar men det är helt möjligt att genomföra. Vi måste dock ha samma regler i alla grupper.
Vad tycker folket?