synd att man inte kan hålla käften!

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Råkade vara lite för stursk i fikarummet på jobbet...
så här ligger det till:
det är ett gäng på jobbet som ska cykla vätternrundan (32 jävla mil), så det som det snackas om i fika rummet nu för tiden är cykel hit och träna dit... så för att få tyst på dom sa jag åt dom att träning var för talanglösa och att man inte behövde cykla något för att ta sig runt den där pölen... så dom fixade en startplats åt mig 23.36 nästa fredag... så nu är det bara att bita ihop! :öl
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Haha, jag får nästan hjärtstillestånd av att cykla till jobbet. Det är fem kilometer...
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
jag tycker det är jobbig att cykla till affären det är nog max 1km :rodnar

Kondition är ute!
Ska man leva i dagens samhälle gäller det att vara lat :fakta
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
Seriöst, det är omöjligt att cykla 32 mil utan att ha tränat innan. Du måste meddela oss sedan hur det verkligen gick!
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
vafan... ni ska ju peppa mig... det är 32 mil!!! det är jobbigt på mc:n... hur fan tror ni att det är på en racklig tramphoj då?
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vad är det för cykel du skall cykla på då? Militärcykel? :D
 

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen hoj numer
Vafan, gör som proffsen. Lifta med nån.

Råkade se en dokumentär om fusket i proffscykling... Tjena! De lifta fan med kamerahojarna i backarna...

Står det nånstans att det måste vara trampor o utan motor på cykeln?
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
såg en väldigt häftig kickbike på mantorp..

typ sparkade en gång.. så gick den BRA länge även uppför..
sparkade till lite så gick det fortare..

nån som vet vad det är??
kanske finns liknande till cyckel
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Tips, sov mycket innan. Du kommer att cykla hela natten.

Lägg dig på rulle, låt någon annan slå sönder luften åt dig så går det lättare. Ligg så nära framförvande som du bara vågar. Allra lättast går det om du cyklar mitt inne i en större klunga så att framförvarande slår sönder luften och bakomvarande trycker luften framför sig och på så sätt skapar en stillastående luftficka för dig att trampa i.

Kör inte på för tunga växlar, du ska trampa 80-100 varv i minuten om jag inte minns helt fel, kan ha varit 100-120. Det lär vara det optimala för att spara energi. Finns det någon aktiv cyklist här inne som kan rätta siffran ifall jag har fel? Du ska i alla fall trampa på riktigt duktigt och inte försöka ligga och dra tunga växlar=mjölksyra.

Drick massor! Ät när du får tillfälle. Skaffa en sådan där bra cykeltröja med tre fickor på ryggen. En för en vattenflaska och två för t.ex. bananer. Bananer är bra, snabba kolhydrater. Ha två vattenflaskor på ramen.
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Du kan ju alltid göra en klassiker, h potatismjöl i cykelbyxorna, det skaver mindre då... pappa cyklade rundan 1999 och han sa att det va skitbra... något fjollstatus bara :cool:
 

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden, tjockhult
Hoj
Hojlös! Det är för JÄVLIGT, helt enkelt...
Jo, nånstans mellan 80 - 100 varv/minut funkar bra. Då kan man hålla på lääänge innan man tar slut. Och länge lär du ju få hålla på.

Jag blev medlurad runt den där gölen 97 och hade inte kört en meter på racecykel innan. Iofs hade jag kört ungefär 50 mil mountainbike träning under våren. Det går om man som sagt bara tar det lugnt i början.

Tänk på att de jobbiga backarna kommer EFTER jönköping...
Banan och saltgurka är bra, om du ska ha sportdryck måste du ha minst en flaska vanligt vatten också för att det ska bli någon ordning.

Ska bli kul att höra hur det gick, själv körde jag runt på 12 timmar.

LYCKA TILL! :tummenupp
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Är huvudet dumt får kroppen lida... :D

Jag har cyklat två gånger, tränade mellan 70 och 90 mil inför loppen. Visst går det att ta sig runt utan träning,
men det blir ingen trevlig resa...Förbered dig på stumma ben, kramp och skavsår i rumpan.

Ner till Jönköping går det lätt, det är lätt att man kör för fort och sedan kroknar strax efter Jönköping.
Ta det lugnt, det jobbiga kommer senare...

Och köp cykelbyxor, hur fjolligt det än är... :rolleyes:

/A
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Innan jag cyklade runt vättern cyklade jag i dryga 30 mil i veckan och hade gjort så i över ett år, vättern sög ändå musten ur en, det är mycket höjdskillnader, iofs positivt med en del rull, men även lååånga backar + att det oftast blåser en hel del. Det är jobbigt++++, en av de absolut jobbigaste fysiska saker jag någonsin genomfört, skavsår och jävligt ont.
Men o andra sidan har min farfar cyklat runt vättern 20-30ggr någonting..
 

Skorpan

Guest
skaffa en gammal knallert fort som fan,finns både motor o trampor på den
trampor=cykel :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top