Tändproblem Yamaha Tdr 125

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Blir snart knäpp på min mc!!

Helt plötsligt när jag var ute och körde så stannade mc:n.. Sen fick jag inte igång den igen!:confused:

Nu när jag har skruvat lite med den så har jag märkt att det är nått fel med gnistan. Om man tar i mkt när man kickar så blir det svag gnista, men långt ifrån rätt. Kickar man löst så händer inget...

Jag har kollat sladdarna som går till tändspolen och även testat med en annan tändspole från en tzr(likadan). Det var ingen skillnad...

Men sen när jag skruvat lite med det och haft borta magnetspolen vid svänghjulet... När jag satte dit det igen så var det bra gnista igen.. Som vanligt... Då tänkte jag attt jag skulle skruva ihop den igen så jag gjorde det... När jag var klar med det och skulle starta den så funkade det inte. Tog bort stiftet och kollade.. Då var det dålig gnista igen... :mad:

Det är inte heller stiftet som det är fel på... har provat med typ 3 andra, varav ett nytt.

Om nån vet nått eller har varit med om nått liknande så skriv gärna!! Är desperat då jag inte har nått att köra på för tillfället!

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Filurb skrev:
2466150 Blir snart knäpp på min mc!!

Helt plötsligt när jag var ute och körde så stannade mc:n.. Sen fick jag inte igång den igen!:confused:

Nu när jag har skruvat lite med den så har jag märkt att det är nått fel med gnistan. Om man tar i mkt när man kickar så blir det svag gnista, men långt ifrån rätt. Kickar man löst så händer inget...

Jag har kollat sladdarna som går till tändspolen och även testat med en annan tändspole från en tzr(likadan). Det var ingen skillnad...

Men sen när jag skruvat lite med det och haft borta magnetspolen vid svänghjulet... När jag satte dit det igen så var det bra gnista igen.. Som vanligt... Då tänkte jag attt jag skulle skruva ihop den igen så jag gjorde det... När jag var klar med det och skulle starta den så funkade det inte. Tog bort stiftet och kollade.. Då var det dålig gnista igen... :mad:

Det är inte heller stiftet som det är fel på... har provat med typ 3 andra, varav ett nytt.

Om nån vet nått eller har varit med om nått liknande så skriv gärna!! Är desperat då jag inte har nått att köra på för tillfället!
Kollat så att batteriet är laddat? För på min blir det oxå dålig gnista när batteriet är dåligt. Fast den borde ju inte stannatför det. Cdi boxen kanske?

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Jag har bra batteri... nästan nytt!! och det är ström på det!

Jag har kick... Batteriet ska ju inte påverka det!!

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
kan den ha blivit sur då? de blev min när den inte ville starta. VÄLDIGT sur rätt fort.. om du av misstag råkat köra med choken eller något.. inte så stor risk att de är såhär men en tanke iaf..

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Rstu skrev:
2488234 kan den ha blivit sur då? de blev min när den inte ville starta. VÄLDIGT sur rätt fort.. om du av misstag råkat köra med choken eller något.. inte så stor risk att de är såhär men en tanke iaf..

Hallå!! Jag är inte trög!! Har choken nått att göra med att det blir gnista på stiftet eller inte!! Lol:tungan

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
choken kan göra så stiftet surar igen också :/ det var bara en tanke, bättre än att inte säga någonting alls.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...