Hej long time so see??
Jag fick den rätt fin xs400 för ett tag sen som jag har plockat ihop men kan inte få att gå ordentligt.
Specsen för luft/bränsleskruven ska vara 1 1/2 varv ut men det funkar inte. Inte förrens uppåt 3-4 varv börjar den gå vettigt så att den håller tomgången bra.
Man tror att den ska rulla fint men när man kör iväg och gasar på så boggar den ner sig över halvgas ungefär.
Jag har gjort rent förgasarna och bränslekranen mycket noggrant och känner mig tämligen säker på att det inte är felet.(Det är original luftfilter)
Jag har börjat snegla på tändningen och läst lite om dåliga tändspolar. Jag har gnista på båda cylindrarna men vid något tillfälle när jag kontrollerade hade jag inte det till en början.
Jag har mätt på spolarna med multimeter. Jag har inte hittat vilket motstånd det ska vara i dom men jag får iaf samma värde på båda. Däremot är det motstånd i den ena tändhatten och inte den andra vilket verkar lite märkligt.
Med ovanstående info, vad skulle ni därute säga?
väl mött
Jag fick den rätt fin xs400 för ett tag sen som jag har plockat ihop men kan inte få att gå ordentligt.
Specsen för luft/bränsleskruven ska vara 1 1/2 varv ut men det funkar inte. Inte förrens uppåt 3-4 varv börjar den gå vettigt så att den håller tomgången bra.
Man tror att den ska rulla fint men när man kör iväg och gasar på så boggar den ner sig över halvgas ungefär.
Jag har gjort rent förgasarna och bränslekranen mycket noggrant och känner mig tämligen säker på att det inte är felet.(Det är original luftfilter)
Jag har börjat snegla på tändningen och läst lite om dåliga tändspolar. Jag har gnista på båda cylindrarna men vid något tillfälle när jag kontrollerade hade jag inte det till en början.
Jag har mätt på spolarna med multimeter. Jag har inte hittat vilket motstånd det ska vara i dom men jag får iaf samma värde på båda. Däremot är det motstånd i den ena tändhatten och inte den andra vilket verkar lite märkligt.
Med ovanstående info, vad skulle ni därute säga?
väl mött