Tändsticksträffen 30+

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det låter intressant.

Ina och jag pratade lustigt nog om just den träffen igår. Hon är bra sugen på att åka dit i år.
Tydligen låg träffen i anslutning (tidsmässigt) med SMC's riksårsmöte i Blekinge, så när vi ändå åker hem därifrån så skulle vi kunna svänga förbi träffen. Jag var trött när vi pratade om datumen så jag kan ha fått det om bakfoten...

Edit: Träffen var visst en vecka efter årsmötet...

Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
JoS skrev:
Det låter intressant.

Ina och jag pratade lustigt nog om just den träffen igår. Hon är bra sugen på att åka dit i år.
Tydligen låg träffen i anslutning (tidsmässigt) med SMC's riksårsmöte i Blekinge, så när vi ändå åker hem därifrån så skulle vi kunna svänga förbi träffen. Jag var trött när vi pratade om datumen så jag kan ha fått det om bakfoten...

Edit: Träffen var visst en vecka efter årsmötet...
Men då har du ju tid på dig o köra vilse o hitta rätt igen :tummenupp :hihi

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag var aldrig vilse. Det vet du.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:

Helt rätt uppfattat. Man är aldrig vilse. Det kan möjligen inträffa att kartan inte stämmer med verkligheten, men sådant kan åtgärdas ("den där stenen finns inte utmarkerad, spräng den !!"). :tummenupp

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
JoS skrev:

NÄ just det, vi var aldrig vilse. Vi körde 8 mil extra för att............................................................................................................................det var kul, eller :va

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ullis skrev:
NÄ just det, vi var aldrig vilse. Vi körde 8 mil extra för att............................................................................................................................det var kul, eller :va
Men jag var aldrig vilse. Pungt. Jag visste var vi skulle, och kom dit på första försöket. :7peta

Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Jag skriver under på det JoS sa om att jag är sugen på Tändsticks träffen vore kul att komma i väg men man vet ju inte i dag vilket väder det är i september driv is/Hagel å snöstorm ...blä nä fram med vår å sommar sol NU!!!!

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Skulle säkert vara kul men jag är 20 mil öster om Mo i Rana och jagar älg den helgen, men något oväder behöver ni inte oroa er för brukar vara högsommar fortfarande åtminstone i dessa breddgrader som träffen är på, dock har jag pulsat i snö första veckan i september i Arjeplogsfjällen för många år sen.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pertan skrev:
Skulle säkert vara kul men jag är 20 mil öster om Mo i Rana och jagar älg den helgen...
Har du skjutit slut på de lokala älgarna ? :7peta :D

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
TomK skrev:
Har du skjutit slut på de lokala älgarna ? :7peta :D
Som sörlänning så får man ju vänta till andra måndagen i oktober för de lokala älgarna. Sen tänkte jag värma upp hunden med lite björnjakt 14 dagar innan.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pertan skrev:
Som sörlänning så får man ju vänta till andra måndagen i oktober för de lokala älgarna. Sen tänkte jag värma upp hunden med lite björnjakt 14 dagar innan.

Jo, det är sant - och tilldelningen är ofta större än den faktiska populationen :näsblod Björnjakt verkar spännande, bortsett från allt jobb som börjar efter skottet (släpa ut den hel från skogen, vägning, mätning, pappersarbete och sända diverse organ hit och dit m.m.). Aja, tändsticksträffen var rubriken! :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
kortstubina skrev:
Jag skriver under på det JoS sa om att jag är sugen på Tändsticks träffen vore kul att komma i väg men man vet ju inte i dag vilket väder det är i september driv is/Hagel å snöstorm ...blä nä fram med vår å sommar sol NU!!!!
Som "general" för denna totala stollighet så ska jag förtydliga en sak...
Dåligt väder (regn, snö, hagel, minusgrader, drivis, arktisk vinter eller ny istid) stoppar naturligtvis allt deltagande från den samlade sporthoj.com 30+ gruppen. Sjukdomar som gikt, reumatism, nageltrång o en fis på tvären är vanliga i gruppen så dåligt väder är en bra ursäkt för att utebli. Det finns inga tillräckligt bra kläder för att mitt vänstra knä inte skall värka då det nalkas ett lågtryck.

Men om man räknar bort att det kan bli dåligt väder, skulle det DÅ vara intressant att åka på Tändsticksträff??

Folk som skjuter, älg, björn, varg, bäver, svart- vita flugsnappare eller jagar Gnu i Afrika är ursäktade från sitt spammande i tråden. :hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...