Tändstiftbyte?!

ISSSA

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-10, Kawazaki Z1000
HEJSAN!

Söker nån kunnig grabb som skulle kunna få igång min Honda CBR600 som plötsligt lag av i starten.
Troligen har tändstiften slocknat eller sluggat och behövs bytas ut.
Det jag kollat och fixat hittills är att elektroniken är ok, insprutningen ok, och vid sprayning med startgas i luftrenarna fick jag nääästan igång den.
Min önskan är att hinna fixa den till Actionpics säsongavslutning på Mantorp 11-12 sept...
Så please, nån som mot ersättning har tid, kunskap och lust att hjälp lilla mig!!

// Isabelle 070-3073149 (UPPSALA)
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Vad är det för fel på kunniga tjejer då?:tungan

Snurrar startmotorn på som vanligt? Eller går den långsamt?
Kan vara läga ett sätta på en batteriladdare ett tag. Speciellt om du har försökt starta några gånger utan att ha lyckats.
Om den nästan hoppar igång på startgas så "borde" det inte vara tändstiften. (Kan dock vara det ändå.)

Kan du höra som soppapumpen surrar när du startar. Ibland startar den till lite när man vrider på tändningen ibland startar den först när man kör på startmotorn. Den ska låta som en instängd geting.

Har du gjort någonting med hojen sedan du körde sist? Plockat av tanken, varit av med sadel eller någonting sådant. En slang kan ha kommit i kläm. Eller har den stått väldigt länge.

Naturligtvis har du kollat dödarknappen och att det är soppa i tanken va!:gnissla
Så sent som förra veckan var min hoj helt död efter att jag tankat. Helvete!:mad: Inte ett liv! Opps. Glömde att vrida om tändningsnyckeln. Det är så dumt att man borde inte berätta det... men ibland får man helt enkelt hjärnsläpp. SÅ att, har du tur så är det något så enkelt fel.

Mats
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Låter lite lätt otroligt att alla fyra stift skulle dö samtidigt om den gick och startade felfritt innan. Där emot så kan batteriet vara trött och du får ingen tillräcklig gnista när startmotorn drar samtidigt. Både soppatorsk och dödarknapp är ju en klassiker annars. Om det är soppatorsk borde den dock starta på startgas. Och om det är dödarknappen så borde den inte "nästan starta" på startgas...
Soppa, knapp och laddare! Sen tändstift.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Alla tändstift KAN lägga av samtidigt.
Har hänt förrut.

Hör av dig till mig så hjälper jag dig.
Ska också till Mantorp.
Samåka?

Äh jag ringer....:D
 

ISSSA

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-10, Kawazaki Z1000
Okej, nog för att jag är kvinna, men självklart har jag tändningsnyckeln påvriden, dödarknappen av, tagit ut och fulladdat batteriet samt fulltank...
Skämt å sido ett enorm STORT TACK för era söta tips, nu har jag raggat upp en grabb som lovat fixa, och en annan står på kö om den första skulle misslyckas=)
Hoppas vi ses på Mantorp!
 

ISSSA

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-10, Kawazaki Z1000
OOOOOYEEEES!!! Nu går pärlan som ett skott igen=)
Se upp ute på vägarna!
Och än en gång, TACK alla ni som hört av er på mbl och mail!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top