Tänkte köpa självförsvarsspray...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Riktig tårgas är rätt nasty. Pepparspray är helvetet på jorden.

Det där lär inte vara i närheten av nämnda produkter om det är lagligt, men nu har du min åsikt iallafall :D

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
har fått smaka pepparspray en gång... är glad att det inte är lagligt fyfan

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Sån där spray är väl ingen hit att få på sig, men det är ju knappast att det stoppar en fullständig galning. Visst färgar det motståndaren för ett bra tag framåt. Problemet är väl att det inte hjälper dig när du flyter upp någonstans i höjd med Slussen. Ska du ha stopp på en galning är det tårgas eller pepparspray som gäller. Det är direkt oskönt att få på sig, jag var lagom uppkäftig efter tårgasen kan jag säga. Men dessa båda går under vapenlagen så du får ju inte inneha dem, men risken att åka dit är väl rätt liten, snuten brukar sällan visitera folk på stan utan anledning.

Kort sagt;

Pepparspray- Jättebra
Tårgas- Bra
Självförsvarsspray- Inte lika bra, men lagligt

Min åsikt; ska det göras så gör det ordentligt och införskaffa tårgas/pepparspray och hoppas att polisen inte letar igenom din handväska när du mötet dem på stan. :D

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Ett ex hade alltid skunkspray i fickan, precis den burken i länken. En dag fick hon faktiskt användning för den. Det var en pundare eller fyllo, stor jävel, som misshandlade en kille. Självklart lade hon sig i, och då skulle ju killen spöa henne i stället tyckte han. Han måttade ett slag och hon slet upp sprayen och duschade honom i nyllet. Han vrålade rakt ut som en stucken gris och stack därifrån med full fart, inte ett dugg sugen på att spöa henne, så tydligen fungerar det.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Säg till honom att lämna dig ifred istället, alt. tejpa igen brumman med silvertejp, så tröttnar han nog snart.. Spray är väl lite drastiskt ändå?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Blanda nåt eget skit och köpt dig en liten pumpsprays flaska på åhlens och fyll på.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
En burk med självförsvarsspray?
En riktig SH-krigare öppnar en burk med knogmackor när det vankas tumult! :mattias :dreggel :bazooka :mavve :stuff :hard_grit

men va faen, det är bara några inlägg i denna tråd och det orkar ni med att läsa - det är inte jag som ska ha sprayen :fakta

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år