Tänkte köpa självförsvarsspray...

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Sån där spray är väl ingen hit att få på sig, men det är ju knappast att det stoppar en fullständig galning. Visst färgar det motståndaren för ett bra tag framåt. Problemet är väl att det inte hjälper dig när du flyter upp någonstans i höjd med Slussen. Ska du ha stopp på en galning är det tårgas eller pepparspray som gäller. Det är direkt oskönt att få på sig, jag var lagom uppkäftig efter tårgasen kan jag säga. Men dessa båda går under vapenlagen så du får ju inte inneha dem, men risken att åka dit är väl rätt liten, snuten brukar sällan visitera folk på stan utan anledning.

Kort sagt;

Pepparspray- Jättebra
Tårgas- Bra
Självförsvarsspray- Inte lika bra, men lagligt

Min åsikt; ska det göras så gör det ordentligt och införskaffa tårgas/pepparspray och hoppas att polisen inte letar igenom din handväska när du mötet dem på stan. :D

Tårgas är ju bra mycket jefligare än pepparspray. Annars vet jag inte vad det var i burken du fick smaka på.

Pepparspray svider, och är lätt att få bort, även om det fortfarande svider lite. Tårgas känns som nålar som punkterar ögonen och man får fragma i mun och spyorna kommer upp.

Militärens skit är bra grejer..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
polares flickvän testade pepparspray i nyllet på mig, svider mer i ögonen när man tittar på henne, dessutom får man skratt attacker blandat kväljningar när hon pratar.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tårgas är ju bra mycket jefligare än pepparspray. Annars vet jag inte vad det var i burken du fick smaka på.

Pepparspray svider, och är lätt att få bort, även om det fortfarande svider lite. Tårgas känns som nålar som punkterar ögonen och man får fragma i mun och spyorna kommer upp.

Skämtar du, pepparspray är tio resor värre än tårgas. Detta är ett faktum och inget som går att mäta balle om eller rejsa om :tummenupp

Smagatusk

Guest
polares flickvän testade pepparspray i nyllet på mig, svider mer i ögonen när man tittar på henne, dessutom får man skratt attacker blandat kväljningar när hon pratar.

Hur menar du nu? Är det som när man smaskar knäet i kanten av ett bord? Det gör så ini helvetes ont så man kan inte sluta förundras hur nåt kan göra så ont så man måste bara skratta åt situationen...

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!

...och att militären har pepparspray och inte tårgas är inget du reflekterat över?

Om du inte menar tårgasfacklan iofs, men det tror jag inte.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Nu kom jag på att jag provat på tårgas i lumpen i slutet utrymme. Det hade jag förträngt. Oskönt var det....

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Gör en egen bara. Habaneropeppar som du mortlar till en oerhört fin massa. Blanda ihop detta fint med tunn olja eller vatten. och köp en liten spruta och fyll upp. Du kan ju prova på dig själv. Du kommer inte vilja prova igen.

Du kan även fylla i lite grisfärg i den så blir personen i fråga färgad ett bra tag också

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Gör en egen bara. Habaneropeppar som du mortlar till en oerhört fin massa. Blanda ihop detta fint med tunn olja eller vatten. och köp en liten spruta och fyll upp. Du kan ju prova på dig själv. Du kommer inte vilja prova igen.

Du kan även fylla i lite grisfärg i den så blir personen i fråga färgad ett bra tag också
Eller köp en flarra av detta:
http://www.hot-headz.com/hot-sauce/Mad_Dog_357_5_Million_Scoville_Pepper_Extract-595-39.html

Faktiskt legal "pepparspray" på flaska.
Har bara samplat 2 milj scoville.
Och det går helt enkelt inte att beskriva...napalm och svavelsyra kanske??

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r

Jag har bara prövat tårgas ofrivilligt, läckande skyddsmask är inte någon hit. Men vad jag hört så är pepparspray värre. Men som du säger, militärens skit är bra skit! :D

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Tveksamt att den tårgasspray som finns är av samma styrka som militärens. Under testet var det ju inte bara en fackla heller, till slut var det ju så tjockt i rummet att man såg max en halvmeter framför sig. Rätt mycket högre koncentration än vad du kan spraya iväg.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Skämtar du, pepparspray är tio resor värre än tårgas. Detta är ett faktum och inget som går att mäta balle om eller rejsa om :tummenupp

Jag har fått skiten i ansiktet av både mig själv, polare och folk som inte är mina vänner om jag säger som så.

Pepparspray har jag tagit rakt in i ögat, hela strålen. Skölja med ljumet vatten så är det över efter 5 minuter. Att jag sprang in i en vägg efter hör ju inte hit :tummenupp Visst det svider ju något så förbannat, men jag vidhåller att tårgasen är värre. Sen finns det ju olika styrkor på tårgas, jag vet inte vilken du provat ?

Tårgas, känns ju som ögonen exploderar, som att det sitter en liten dvärg jävel med en nål och hugger in i ögonen, man spyr och mår allmänt piss.

Sen finns ju färgspray, överfallsspray, kommer inte ihåg om den sved nåogt, men hela jackan var rosa/röd efter. Nej jag har inte gett mig på någon stackars kvinna..

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En burk med självförsvarsspray?
En riktig SH-krigare öppnar en burk med knogmackor när det vankas tumult! :mattias :dreggel :bazooka :mavve :stuff :hard_grit

Jag skulle precis till att posta:
"Grow a neck"
När jag såg ditt inlägg..haha
Knogsandwich är det absolut bästa! :mad

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har fått skiten i ansiktet av både mig själv, polare och folk som inte är mina vänner om jag säger som så.

Pepparspray har jag tagit rakt in i ögat, hela strålen. Skölja med ljumet vatten så är det över efter 5 minuter. Att jag sprang in i en vägg efter hör ju inte hit :tummenupp Visst det svider ju något så förbannat, men jag vidhåller att tårgasen är värre. Sen finns det ju olika styrkor på tårgas, jag vet inte vilken du provat ?

Tårgas, känns ju som ögonen exploderar, som att det sitter en liten dvärg jävel med en nål och hugger in i ögonen, man spyr och mår allmänt piss.

Jag har inte provat de där "överfallssprayerna" men har gasat mig själv och "vänner" och fått tillbaka ett antal gånger med diverse tårgaser, men bara en peppar och den var absolut värst. Vi kan ju nöja oss och säga att det säkert var olika märken på grejerna, för min upplevelse är precis som din fast vice versa :confused:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Annars funkar en tändare i ena handen och en liten flaska hårsprej i andra, men då måste man nog hålla i dom o inte ha dom gömda i handväskan...silvertejp funkar. ;)

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag har inte provat de där "överfallssprayerna" men har gasat mig själv och "vänner" och fått tillbaka ett antal gånger med diverse tårgaser, men bara en peppar och den var absolut värst. Vi kan ju nöja oss och säga att det säkert var olika märken på grejerna, för min upplevelse är precis som din fast vice versa :confused:

Ja vi enas om det..
Men tårgasen har ju en annan fördel, du behöver ju inte träffa personen i fråga rakt i ansikten. Tårgasen blir ju som en dimma och täcker upp ett större område, personen får andnings svårigheter och synen försvinner. Pepparspray bli ju bara en stråle och måste med andra ord träffa personen i munnen eller ögonen för att det ska ge någon effekt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år