Har sedan '98 ovanpå skinnstället ibland haft en textiljacka typ vandra-i-naturen som nu är helt slut, snöar Gore-Tex och jag har småkletiga vita småbitar överallt. Tät har den inte varit på länge. Men annars är den bra:
-vindtät med hög krage som nästan möter hjälmen, dragkedja ända upp
-alla fickor - 4 yttre, 2 inre varav en typ napoleon - stängs med dragkedjor
-alla yttre dragkedjor kan hanteras med handskar på
-bra vind- och vattenskydd kring alla dragkedjor
-rejäla flärpar med bra kardborrband vid ärmarna som kan hanteras med handskar på
-snörtätning nertill och i midjan
Något nytt men väldigt likt den skulle jag vilja ha igen, gärna med andra bra funktioner.
Skydd finns i skinnstället under jackan, sådant behövs inte. Urtagbara skydd är OK, helst bara förberedd för sådana.
Enkel skötsel och lång livslängd är viktigare än pris.
Har ingen aning om dagens mc-jackor, har googlat lite men hittills inte hittat någon som inte är kass på något sätt enligt folk nätet.
Några tips på bra jackor?
-vindtät med hög krage som nästan möter hjälmen, dragkedja ända upp
-alla fickor - 4 yttre, 2 inre varav en typ napoleon - stängs med dragkedjor
-alla yttre dragkedjor kan hanteras med handskar på
-bra vind- och vattenskydd kring alla dragkedjor
-rejäla flärpar med bra kardborrband vid ärmarna som kan hanteras med handskar på
-snörtätning nertill och i midjan
Något nytt men väldigt likt den skulle jag vilja ha igen, gärna med andra bra funktioner.
Skydd finns i skinnstället under jackan, sådant behövs inte. Urtagbara skydd är OK, helst bara förberedd för sådana.
Enkel skötsel och lång livslängd är viktigare än pris.
Har ingen aning om dagens mc-jackor, har googlat lite men hittills inte hittat någon som inte är kass på något sätt enligt folk nätet.
Några tips på bra jackor?