Tågsex och annat kul...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Idag ska jag åka från Gbg till Sthlm för att fira lite jul med farsan som bor i huvudstaden. När jag skulle boka biljett fanns det en tur som var väldigt billig, men den tar ung. sex timmar. Nu skulle jag villja ha lite förslag på vad man kan göra på tåget. Antar att vi är många som kommer att åka mkt bil, båt, tåg, flyg och kanske släde nu till jul. Kom igen med bra tips.

PS: Tidningarna har jag fått av en kompis som jobbar med relkamannonser för tidningar, hade knappast köpt Slitz, FHM, Brandt, Bike, Edge, Bilsport och Gear annars. Iaf inte allihop samma månad.

Här är några jag själv kommit på.

*Läsa tidningar
*Ragga och försöka ta nån på tuttarna
*Ta en cigg på varje stopp
*Sova Zzz Zzz
*Säljer dom stark öl på tågen fortf.? :rolleyes:
*Lyssna på radio/mp3/cd (har dock inget av följande med mig :( )

Vad brukar du göra, eller vad har du för förslag på saker som får tiden att gå fort. Till saken hör oxå att jag inte ska hem före tågets avgång.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Sova funkar ju alltid! Lyssna lite på mp3 går bra en stund. Men pröva och och ragga lite kankse funkar om du hittat någon pilsk j*vel :hihi
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tåg, åker man sånt fortfarande? Flyg Malmö - Arlanda, 300 spänn
Har ni inte det gbg?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
att flyga billigt beror väl lite på hur gammal man är också, tror jag flög till sthlm från gbg för drygt 300 spänn också. Tror det blir dyrare när man är över 25 eller 26 har jag för mig :va
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Flyga är röva jämfört med tåg. Alltid landa miltals från ära och redlighet och ena helvetes tider på att ta sig ända fram.

Tåg är smidigt som fan om det går från A till B utan tjafs och enligt mig är det bästa att ta med en bra bok. Räcker länge och får tiden att flyga. Man kan iofs ha tur och hamna bredvid ett trevligt fyllo(de enda som pratar med okända människor på svenska tåg) men det händer inte ofta.

Glöm rökandet, skaffa snus eller annan tröst. Tågen står inte länge på stationerna...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ja det är möjligt :-] Glo på film! Om du har en laptop..
Dom säljer några halvstarka öl ja
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Ljunghusen skrev:
Tåg, åker man sånt fortfarande? Flyg Malmö - Arlanda, 300 spänn
Har ni inte det gbg?

Jo, fram tom. att man är 25 år. Gissa vem som blev 26 i oktober :huvet
Ingen laptop :/
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Sätt dig i familjevagnen! Där finns fet alltid schyssta nyblivna mammor som faller för killar som gillar barn. (du behöver inte gilla, men däremot spela bra!) Sedan så vill dom gärna ha lite bekräftelse om det är trassligt i föhållandet.
Nackdelen är att du kan få en traktor uppkörd i röven av nån dampig fyraåring, vilken sekund som helst. Fördelen är alla tuttar eftersom det ska ammas kors och tvärs!

Plan två ska helst inte göras i fam.vagnen. Ta med dig en liten whisky, några goda öl och en bok. Funkar.
Annars så sitter du restaurangvagnen och dricker 33cl starkbärra på burk för 40:- st. :skrämd
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Chrille skrev:
Tåg är smidigt som fan om det går från A till B utan tjafs och enligt mig är det bästa att ta med en bra bok.

Man kan iofs ha tur och hamna bredvid ett trevligt fyllo(de enda som pratar med okända människor på svenska tåg) men det händer inte ofta.

En bra bok är perfekt, 10 mil passeras lätt med några kapitel.

App..app... :mattias jag pratar med okända människor.. även i nyktert tillstånd. :tomten På tåget, i affären, i simhallen, ja lite närsom. Man får ta att folk ibland tittar lite snett på en Men det finns massor med intressanta livsöden där ute som man får ta del av.

Tjing tjing!

O trevlig resa.!!

//Mad
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Din snåla jävel. Hade du tagit x2000 hade du kunnat surfa trådlöst hela resan.

Nu blir du förpassad till att lyssna på skrikiga ungar, krossade familjer, griniga tågvärdar och det där med sex timmar kan du glömma. Räkna med minst åtta.

Trevlig resa.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Madhonda skrev:
En bra bok är perfekt, 10 mil passeras lätt med några kapitel.

App..app... :mattias jag pratar med okända människor.. även i nyktert tillstånd. :tomten På tåget...

//Mad

Jo, men nu är det ju 45 mil på ett mjölktåg. I vanliga fall tar tåget ca 4 ½ timme om man inte åker med X2000. Det är man van vid, men jag är liet orolig över att den här extra 1 ½ timmen ska ta kål på mig.

Du ska möjligtvis inte ut och åka tåg? Hade varit kul att ha nån att tjata med. Får väl se hur förhållandena ser ut idag. Ibland får man ju nån som är surare än citron brevid sig :gnissla
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Ifall du gillar rocknroll och sånt så köp the dirt om du inte läst den och så sitter du i rökvagnen om dom har en sådan och så röker du, suger på en bärs och läser den mest intressanta biografin jag har läst. Jag tycker mötley är rätt så dåliga egentligen men boken är fan kunglig.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
honkiie skrev:
Ifall du gillar rocknroll och sånt så köp the dirt . Jag tycker mötley är rätt så dåliga egentligen men boken är fan kunglig.

Finns den hos PocketShop (eller va de nu heter) tror du?

Isf kan de ju vara en bra investering...giller inte heller Mötley någe vidare...men bra som bra lixom.
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
honkiie skrev:
Ifall du gillar rocknroll och sånt så köp the dirt om du inte läst den och så sitter du i rökvagnen om dom har en sådan och så röker du, suger på en bärs och läser den mest intressanta biografin jag har läst. Jag tycker mötley är rätt så dåliga egentligen men boken är fan kunglig.


word !
läser den boken nu.
riktig tungt hårdrocksliv dom lever.
knark sprit brudar rock n roll.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Mark skrev:
Finns den hos PocketShop (eller va de nu heter) tror du?

Isf kan de ju vara en bra investering...giller inte heller Mötley någe vidare...men bra som bra lixom.
Den fanns på arlanda iallafall och även nånstans på tågstationen i stockholm, den verkar ganska vanlig. Tror inte den finns som äkta pocket dock men den finns som "klistrad" eller vad det heter, större pocketversion. Det är inte att man gillar motley crue som är det viktiga utan det är intressant och roligt att höra alla riktigt galna historier och sånt. Sen så får man ju även läsa om hur ozzy var när dom turnerade med han :)

Sen så är den så lättläst, grymt bra skriven. Biografier brukar inte vara så lättlästa oftast tycker jag. Har ändå läst några stycken och jag tycker den är klart skönast att läsa. Timmarna flyger fram.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Har rest jävligt mkt tåg under lång tid. Det som för mig bäst klår tid är helt klart Ipoden, utan den kan jag fan nästan gråta på tågen. Därefter så är det ju inget som hindrar dig från att ta med några öl, jag menar, 2 i timmen och 6 timmar lutar mot en 12 bärs, inte så farligt tungt att bära på, skall ju bara bära dom till tåget och inte ut ur tåget hehe.

Ta ngn tidning och ev. en bok, jag rekommenderar:

michael connelly - framgångens pris

Den gillade jag som FAN, lite datanördinfo i kombo med deckare/thriller, kunde fan inte släppa den.

En annan övning är att sitta o försöka gissa hur kvinnors bröst ser ut... mer spännande än man kan tro faktiskt. :hihi
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
En grej som jag o några polare alltid roade oss med på tåg/metro när jag bodde i Berlin var att "psyka" folk... På ett klumpigt sätt liksom...

Gör så här....

1. Stirra på en person ....
2. När personen märker detta så fortsätter du att stirra i nån sekund så du är säker på att personen vet att du stirrar...
3. Titta bort och se bara jävligt dum ut.... ( det bästa om man inte tittar bort för mycket utan bara vrider synen liksom..)
4. Börja om på steg 1

Tricket är att hålla sig för skratt...

Vansinigt skoj....
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
DaLorD skrev:
En grej som jag o några polare alltid roade oss med på tåg/metro när jag bodde i Berlin var att "psyka" folk... På ett klumpigt sätt liksom...

Gör så här....

1. Stirra på en person ....
2. När personen märker detta så fortsätter du att stirra i nån sekund så du är säker på att personen vet att du stirrar...
3. Titta bort och se bara jävligt dum ut.... ( det bästa om man inte tittar bort för mycket utan bara vrider synen liksom..)
4. Börja om på steg 1

Tricket är att hålla sig för skratt...

Vansinigt skoj....


Eller så kan det vara så att man råkar sitta och stirra på ett psycho, så blir personen sur o drar en kniv och hugger en...









:rolleyes:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top