Töja skinnställ?

Dea09

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Honda CBR 125, -04
Ja, på längden då.
Köpte för två somrar sen ett skinnställ som satt perfekt, och nu har jag tydligen växt ett par centimeter till på längden. Min rygg blir liksom ihoptryckt när jag slänger på mig det, kan jag göra något eller är det bara till att skaffa sig ett nytt?
Tilläggas kan ju att det inte är tvådelat stället.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Av med klackarna så skall du se att det blir bättre.

Smörj skiten (Tiptop läderbalsam :yes) och ta på dig det smorda korvskinnet när du kommer hem från jobbet. Repetera. Värt att påpeka är kanske att en viss krumbuktning av ryggen skall finnas när du står upp. Sätt dig på en hoj istället.

Dea09

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Honda CBR 125, -04
Av med klackarna så skall du se att det blir bättre.

Smörj skiten (Tiptop läderbalsam :yes) och ta på dig det smorda korvskinnet när du kommer hem från jobbet. Repetera. Värt att påpeka är kanske att en viss krumbuktning av ryggen skall finnas när du står upp. Sätt dig på en hoj istället.

Har ju tyvärr ingen hoj för tillfället att leka med. Men ska testa att smörja in, allt är värt att testa!

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
r6
Har hört att man kan dra på sig stället och ställa sig i duschen en stund. Noga att man torkar av efteråt och fettar in. Vet inte om det funkar däremot, man kanske totalt bara förstör stället istället.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
ställ dig i duschen med skinnstället på och blöt ner hela stället både in och utvändigt samtidigt som du stretchar det. köpte ett ställ till sambon beg. det fick hon knappt på sig från början men vi duschade henne och det sitter perfekt nu!

Sark, om stället går sönder om du ställer dig i duschen... Vad händer då om du är ute och kör och det börjar regna? :)

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
ställ dig i duschen med skinnstället på och blöt ner hela stället både in och utvändigt samtidigt som du stretchar det. köpte ett ställ till sambon beg. det fick hon knappt på sig från början men vi duschade henne och det sitter perfekt nu!

Sark, om stället går sönder om du ställer dig i duschen... Vad händer då om du är ute och kör och det börjar regna? :)
Skinnställ är lika lite gjorda för ösregn som skinnskor. Sömmar och fibrer tar stryk och riskerar att torkas ut, även om man fettar in i efterhand.

Skinn töjer sig alltid. Pressa på det varje dag under en period så kommer det att bli finfint. Risken med att stressa fram resultat med hjälp av duschning är att stället blir för slappt, särskilt om man tar av sig det innan det helt har torkat.

Det märks att jag är skeptisk, men ni får gärna överbevisa mig.

bjelke_bakhjul

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
ktm 640 sm-05,honda cbr 900 fireblade -97
Hade det problemet nu i helgen,skinjackan är för liten,tajt,men jag löste det på bästa sättet,jag blötte det med varmt vatten,sen låna ja min kompis som är bodybuilder,han tryckte in sig i skinnet,var ute och valla han i 2 Tim och 5 km senare,smörjde in jackan i laderbalsam,hängde den uppochner knödde den med handukar till den var torr,och nu sitter den som ett smäck:p

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Visst visst. Det är därför mina skinnställ gott sönder av mina regnpass.

Alla torrpass kombinerat har troligen producerat ut med mer vätska i längden i form av svett.

Det fungerar kanon att duscha. Du tror inte att sömmar tar mer stryk av att "torr" pressa det?

Duscha på morgonen en god dag och försök stå ut att ha på det en lååååång stund under dagen. Ut och gå gärna.

Torka det sista. Gärna med hjälp av en skotork.

Smörj in när det är torrt FLÖDIGT.

Låt dra en timma och torka bort all överflöd.

Minkfett från ICA funkar kanon men kanske inte är det mest moraliskt korrekta.

Skinnställ är lika lite gjorda för ösregn som skinnskor. Sömmar och fibrer tar stryk och riskerar att torkas ut, även om man fettar in i efterhand.

Skinn töjer sig alltid. Pressa på det varje dag under en period så kommer det att bli finfint. Risken med att stressa fram resultat med hjälp av duschning är att stället blir för slappt, särskilt om man tar av sig det innan det helt har torkat.

Det märks att jag är skeptisk, men ni får gärna överbevisa mig.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag duschade med mitt ställ i vintras. stod i dusch till det hade töjt sig ordentligt. Sen gick jag med det på i 5 timmar och gjorde massvis med gymnastiska övningar. Stället töjde sig och kändes riktigt bra. Men till slutt började jag frysa som fan, så jag blev tvungen att ta av det. Sen hängde jag upp det på tork, det tog tre dagar innen det torkat helt, därefter smörjde jag in det rikligt. När jag provade det sen s hade det krymp tillbaks igen och var fortfarande för trångt:mad:

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
bor du i landskrona så kan du passa på å gå ute en runda....det e höst här.. klart ett skinnställ pallar med ett ösregn utan att det går sönder,men jag lämnar ingen garanti

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Min rygg blir liksom ihoptryckt när jag slänger på mig det, kan jag göra något eller är det bara till att skaffa sig ett nytt?
Kan du stå raklång men med rejäl pungkläm? I så fall är det perfekt. :tummenupp
Meningen är det skall sitta perfekt när du sitter så här:
2009_Supersport_Shootout_IMG_9876.jpg

Från mc-poolens hemsida:
Tänk också på att skinnet förlorar sitt försprång i säkerhet mot textilplaggen om skinnet blir blött. Efter en timme i regn har du bara bråkdelen av skinnets rivstyrka kvar! Du måste alltså använda regnställ när det regnar om du vill bibehålla rivstyrkan.

/e

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Flyg mycket med en snowracer i skidbacke i vinter. Då kanske du komprimerar kotorna och vips så passar det! Alternativt kan du be en snäll kompis släppa en järnspis i huvudet från balkongen?
(...Förlåt, jag har tagit en öl & är lite trött. Kunde inte låta bli. ;-) )

jetson

Guest
Varför hålla på och fjanta sig - tjacka ett nytt ställ. Det kanske står i manualen till skinnställen att man ska duscha med det eller andra fjanterier, men då är det inte prisvärt för fem öre.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Med en rejäl cameltoe menar du?;)

Som min kvinna sa när jag poserade i mitt nya stencoola racehelställ.
jag visst inte att killar kunde ha camel toe?
Tack för det lixom. :mad:

Ärlig och brutal, precis som det skall vara! :tuttar
Fast jag tycker fortfarande att jag är stencool i mitt Alpinestars.
Håller man hjälmen lite diskret för så syns inte 'tån'. :arsele

/E

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Ni offrar pungkulorna för o se coola ut, det kallar jag uppoffring!

Ingen fara, har ju redan 3 barn så det är inte hela världen. :D

Ungdomen (den manliga delen) borde dock
kanske gå upp en storlek för att säkra tillväxten? :va

Hur gammal är TS BTW? :)

/e

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ingen fara, har ju redan 3 barn så det är inte hela världen. :D

Ungdomen (den manliga delen) borde dock
kanske gå upp en storlek för att säkra tillväxten? :va

Hur gammal är TS BTW? :)

/e

Ah jag hajar inte, tycker Rossis ställ sitter rätt löst o är lite skrynkligt o det verkar gå rätt bra o köra ändå :)

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Ah jag hajar inte, tycker Rossis ställ sitter rätt löst o är lite skrynkligt o det verkar gå rätt bra o köra ändå :)

Inga problem alls att köra i skrynkligt ställ eller naken heller för den delen.

Det är ramlabiten som är fördelaktigare att ta i tight ställ.

Typ som Rossi´s:
rossi.jpg

/e

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...