Töja stövel, tips?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tjejens alpinestars gore-tex stövlar (skinn) är så grymt tajta vid vristen, ett jäkla jobb för henne att få på sig dem. I övrigt sitter de kanon på henne.

Det finns en dragkedja men med en tätande "tunga" bakom, vilket begränsar ut-töjandet av skon. Just nu jag har stoppat ner en vas för att ev kunna töja ut hela delen vid vristen.
Men hur ska man gå tillväga så det verkligen töjs? Duscha hela skon i varmt vatten o sedan trycka dit vasen?
Nått välbeprövat tack :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har ett par sånna osm jag försökte töja inför en bandag då mina nya inte dykt upp än. Det var inte många mm dom gick ut. Då satt jag med dom på i varmvatten en kväll. Skaffa nåt som kan trycka ut det mer än vad som behövs medans dom torkar. Annars vet jag inte.

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Enkelt, fyll dom med ljummen havregrynsgröt och låt stå över natten. Det brukar ge ett par mm.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Enkelt, fyll dom med ljummen havregrynsgröt och låt stå över natten. Det brukar ge ett par mm.

Fan jag sitter o äter sista gröten nu :huvet

Jag har ett par sånna osm jag försökte töja inför en bandag då mina nya inte dykt upp än. Det var inte många mm dom gick ut. Då satt jag med dom på i varmvatten en kväll. Skaffa nåt som kan trycka ut det mer än vad som behövs medans dom torkar. Annars vet jag inte.

Har en bred jävla vas som jag tryckt i nu. Ska testa varmvattendusch. Nått bra sätt att torka en sko? kan tänka mig att det lätt kan "fastna" vatten o fukt på div. ställen innanför dojjan...

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Fan jag sitter o äter sista gröten nu :huvet

Har en bred jävla vas som jag tryckt i nu. Ska testa varmvattendusch. Nått bra sätt att torka en sko? kan tänka mig att det lätt kan "fastna" vatten o fukt på div. ställen innanför dojjan...
Låt stå våt o under tryck över natten, ställ den på ett element sen bara.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Töja-stövel VM är avgjort och funkade! Inte många millimetrar, men det var dessa som ibland avgjorde om det ens blev en Mc-tur med tjejen eller inte!
Hon var INTE glad vid första anblick då jag bad henne prova efter mitt uttöjande, men vips, så gick det genast bättre!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy