En del tycker att nattvardsvin är bra. Jag tror inte påt. Är inte med i svenska kyrkan. Okonfad.
Lång story om Redline.
Lämnade in min båtmotor för vinterförvaring, service inkl kamremsbyte, förgasarsynk, tändstift och oljor plus filter.
När jag hämtade den och sjösatt så märkte jag att den misstände vid ca 1800 varv dvs hela vägen ut ur båtklubben i 3 knop. Pinsamt, en Honda! De måste ha gjort något eller inte tömt förgasarna under vinterförvaringen. Lämnade in hela båter för ett nytt fösök. De synkade förgasarna igen och sa att din båt går jäkligt bra, lättplanande osv. Ja det gamla tricket. Ja men tack då. Ingen skillnad. Irriterande. Provade Redline. Två gånger. Vet inte om det gjorde någon skillnad alls. Misstande likadant- Grannen i båten bredvid sa att han hade haft något liknande. Det försvann när verkstan bytte tändstift. Mina var nya. Visst, man kan ju byta och spara de gamla (tre månader) i reserv och ha de vid felsökning t ex. Gammalt trick det med.
Nu visade det sig att det var fel på ett av tändstiften så Hondan gick som den skulle. Sedan kunde man höra av andra meckar och läsa om defekta ny tändstift och alla derra pirattillverkade Kina-stift i kopierade kartonger. Ett
skittändstift kostade mycket tid och bekymmer, tre tändstift och två flaskor Redline. Om Redline gjorde någon nytta vet jag inte. Hondan gick 2-2500 distans per år med ett personbästa på 3000 distans. Jag öppnade aldrig förgasarna på 20+ år.
I USA med deras
skitbensin så varnas det för att använda Stabilizer och liknande i motorer och tankar mer än ca ett år. Tillsatsen kläggar igen, tvärt emot vad de ska göra. Ett år, ok. Var gränsen går vet väl ingen och vilka som är bra eller allra sämst.
Jaja, alla dessa produkter. Många män borde ha en God man. Ta valfri Biltemaspray och spruta lite över axeln. Det funkar lika bra. Skänk pengar till välgörenhet varje gång du vill lätta på lädret.