sEiKo skrev:Den kommer bli svinläcker!! Jag håller på att jobba mig igenom den 70-sidiga tråden på Rejsa just nu och allt jag kan säga är att jag är grymt imponerad.
Har du gjort all svetsning med mig:en? Vad tyckte Spb om det? Vad har du använt för rörbock till bockningarna?
mrabarth skrev:TAckar!! Japp alla svetsar i ramen är av MIG/MAG typ. och jag har gjort allt själv. Det är inga problem att besikta detta, men givetvis besiktas svetsarna under första byggbesiktning av SFRO innan ramen är lackad. Rörbockmaskinen jag har är en helt vanlig enkel "tryckande med mothåll" variant på 16ton. Går alldeles utmärkt om man använder RÄTT typ av rör= NBK 2391 tjockväggiga normaliserade (3mm gods) sömlösa rör.
sEiKo skrev:En sån här?: http://drift-underhall.se/#showProducts.php?name=R%F6rbock
Jag tänkte köpa en sån men blev varnad att rören bara skulle bli pankaka om man bockade med en sån men ingen som verkligen provat.
Då är det bara att köpa en då=)
Behöver man verkligen 16T eller räcker det med 12T?
MikkE skrev:Snyggt bygge!
Men måste det inte kännas segt att inte få ner alla kusar i backen när man drar på gasen? Slirar ju mest.
Ah, I see. Är det standard hojdäck bak? Har du provat med ett mkt bredare än det som är på nu?mrabarth skrev:Nej, så är det faktiskt inte... Givetvis får man tänk på att kanske vara lite försiktig med gasen på lägre växlar eller när det är smutsig asfalt. Men så är det ju med de flesta övermotoriserade fordon. Kraft finns verkligen i överflöd. Ligger man på gränsen till vad fästet tillåter- driver det på riktigt ordentligt. Det är ju i de högre hastigheterna man behöver den extra effekten..
sEiKo skrev:En sån här?: http://drift-underhall.se/#showProducts.php?name=R%F6rbock
Jag tänkte köpa en sån men blev varnad att rören bara skulle bli pankaka om man bockade med en sån men ingen som verkligen provat.
Då är det bara att köpa en då=)
Behöver man verkligen 16T eller räcker det med 12T?
Förvärmer du rören nånting?eller kallbockar du?Grymt imponerad av detta "amatörbygge".Du o andersson turbo borde gifta ermrabarth skrev:OJ!! TACKAR ALLESAMMANS!!! Kul att ni gillar den!
Jag kan erkänna att det är lite teknik att bocka med en sådan här bockmaskin schims mm i aluplåt är ett måste. Ska du inte bocka mer än 45x3mm räcker nog en 12Tonnare. Notera att den tar endast 60grader/bock annars måste du göra omtag. Vill du läsa mer om vad jag har för erfarenheter om rörbockeri kolla här eller skicka ett mail. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13635&postdays=0&postorder=asc&start=105 mrabarth@hotmail.com
ktmjacke skrev:Förvärmer du rören nånting?eller kallbockar du?Grymt imponerad av detta "amatörbygge".Du o andersson turbo borde gifta er
Är ghian i bakgrunden en äkta eller en replica?
MikkE skrev:Ah, I see. Är det standard hojdäck bak? Har du provat med ett mkt bredare än det som är på nu?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |