tjena jag ville höra lite om det är svårt att ta kortet ska nämligen snart börja i alla fall med teorin senare blir de ju upkörning tänkte om ni kunde ge mig lite tips![]()
Även fast du e ute och bara övningskör tänkt på alla skyltar du körförbi, och sen ett tips jag har fått av många är att vri hela tiden på huvudet när du gör uppkörning och titta inte enbart i ögonvrån för det ser itne han bakom...
Pluggar man mycket, har lätt att lära och har körvana så är det inga som helst problem. Tips är väl att plugga, plugga, plugga. Ladda hem övningsprogram och ligg och läs körskoleboken i sängen varje natt innan du somnar. Kör MYCKET hoj inne i stan och ta inte dem lättaste vägarna där du kört förr, kör in bland villaområden där du kan råka stöta på återvändsgränder och enkelriktade gator m.m.
Kör och plugga som en tok!![]()
Pluggar man mycket, har lätt att lära och har körvana så är det inga som helst problem. Tips är väl att plugga, plugga, plugga. Ladda hem övningsprogram och ligg och läs körskoleboken i sängen varje natt innan du somnar. Kör MYCKET hoj inne i stan och ta inte dem lättaste vägarna där du kört förr, kör in bland villaområden där du kan råka stöta på återvändsgränder och enkelriktade gator m.m.
Kör och plugga som en tok!![]()
så som jag har fattat det.. får du köra nästan vad som helst på inhägnat...
Bra tips, men..
Hur övningskör man om man inte är 16?![]()
Ta mig tillexempel, 15 år, fyller 16 om 5-6 månader. Kört cross/moppe xt 350 sen jag var 11.. Stor körvana då jag haft moped och användt som bruksfordon sedan jag var 14 fram tills 1 månad sedan..
Jag har frågat några av körskolorna här i västerås, men har ej kunnat förtydliga deras svar, Får man övningsköra lätt mc(125cc/11kw) med lärare på inhägnat eller inte?
Bra tips, men..
Hur övningskör man om man inte är 16?![]()
Ta mig tillexempel, 15 år, fyller 16 om 5-6 månader. Kört cross/moppe xt 350 sen jag var 11.. Stor körvana då jag haft moped och användt som bruksfordon sedan jag var 14 fram tills 1 månad sedan..
Jag har frågat några av körskolorna här i västerås, men har ej kunnat förtydliga deras svar, Får man övningsköra lätt mc(125cc/11kw) med lärare på inhägnat eller inte?
Ett exempel nu...
Du kör mycket cross och dära när man bromsar med frambromsen så använder man 2-3 fingrar...
Men om du gör det på uppkörningen så blire underkänt ganska fort...
Man måste bromsa med hela handen
Och detta var bara en grej finns många mera.
Självklart tror jag du kan köra 125cc på inhängtat område.. utan att bli straffad. Man kör ju cross på inhängat område...
Jag bromsade inte med hela handen och jag blev inte underkänd, har aldrig hört talas om att man måste bromsa med hela handen ens.
Gjorde du så på din uppkörning eller hur kan du veta de?
Hur man övningskör utan att vara 16? När sa jag någonting om det? Körvana har inte bara med just att köra 125cc på väg att göra, utan hur ofta du kört växlat innan. Och det med att köra mycket i stan menar jag ju Självklart att man ska göra när man fyllt 16.
Nä, det påpekade jag inte, en fråga bara![]()
Om jag nu vill köra min 125 och "träna"(läs busa) på inhägnat(flygfält?) måste man ta dit den med släp då?
Eller kan någon med mckörkort köra dit den?
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X