Ta bort carbonskydd

• Thread starter Marsipulami
  • Start date

Marsipulami

Guest
När jag köpte hojen så satt där på (sitter) carbonskydd på tanken. Men jag tycker detta är fult och undrar om ni har några tips och trix på hur man på enklast sätt tar bort detta märke utan att skada lacken....om det går vill säga?

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Hade ett som jag tog tag i kanten och sen öste på med Vallaväck på trasa.. då försvann det och klisterresterna tillslut efter lite jobbande.

Funkade åt mig iaf.

Min far som är gammal lackerare tyckte vallaväck var lämpligare/trevligare för lacken än något starkare alternativ.
Sen så fanns det ju hemma också, så inget man var och inhandlande.. påverkade förståss valet av vätska lite..

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Ducati 916 BIP
Prova att värma med en hårblås på skyddet så klistret blir varmt, sedan lossnar det lätt.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Hårtork rockar. Sedan för att få bort de små klisterrester som kan bli kvar, bara ta lite kemiskt ren bensin (gripen) det skadar inte lacken heller. Funkade primadore för mig, jag har tagit bort en drös med klistermärken på detta vis.

//Fredda

Marsipulami

Guest
Jag tackar för all information om detta. Blir väl att låna tantens hårtork skulle jag tro :tummenupp

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...