Ta bort "gilla"

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har sökt men ej funnit svar.

Om man råkat trycka "gilla" på något inlägg man absolut inte gillar, kan man ta bort det då?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Är det verkligen hela världen?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Är det verkligen hela världen?

Nä, men om man lägger till en funktion så kanske den ska fungera ordentligt?

Ponera att du gillar ett inlägg med andemeningen "jag tar avstånd från barnporr och Mc-stölder" ,något som 99% av oss antagligen gör. Sen går skaparen av inlägget in och ändrar innehållet till " jag tycker att det är bra att AIDS finns och allt är bögarnas fel".

Tänk då på att ditt nick är sökbart och många gånger går att spåra till dig som riktig person. Då är det inte lika roligt...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09

Ponera att du gillar ett inlägg med andemeningen "jag tar avstånd från barnporr och Mc-stölder" ,något som 99% av oss antagligen gör. Sen går skaparen av inlägget in och ändrar innehållet till " jag tycker att det är bra att AIDS finns och allt är bögarnas fel".

Tänk då på att ditt nick är sökbart och många gånger går att spåra till dig som riktig person. Då är det inte lika roligt...

Varför i helvete skulle någon vara så omogen?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Varför i helvete skulle någon vara så omogen?

Exakt det där har hänt på nätet och det kan lika gärna hända här också. Jag tycker att frågan är relevant. Det är i och för sig troligt att tråden i det läget anmäls och raderas hyffsat fort men har man otur så ligger det en cachad version och slaskar runt någonstans. Är det ett stort problem? Troligtvis inte men OM det går att lösa att få bort felaktiga Gilla-markeringar utan att det blir allt för komplicerat så finns det kanske fördelar med det.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kan titta på om det tekniskt går att lösa. Faktiskt inte helt säkert få det nyttjar en annan funktion nämligen. Kollar i veckan som kommer.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630

Fast det står ju en notis om att inlägget ändrades, alltså bevis för att dom där gillamarkeringarna inte har samma värde som när dom var satta.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om man råkar trycka på "gilla" på ett inlägg vars andemening står i stark kontrast till vad man själv tycker, då är det bara att skriva ett råkat trycka fel om det verkligen är viktigt för en att poängtera det. Jag tror faktiskt det är få som bryr sig egentligen. Ännu färre skulle nog gå igenom inlägg för att se vad någon gillat av det som andra skrivit. Är man så känslig ska man nog fokusera på vad man själv skriver och se till att man kan stå för det även om någon gräver fram det flera år senare.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Visst kan det tyckas som en skitsak.
Men helt kul är det nog inte när man råkat komma åt "gilla"-knappen när man bara ville se vilka som röstat. Speciellt när någon skrivit t.ex. "Hitler gjorde inget fel!" och man då blir nasse inför hela SH... :3freak

Sen är jag ingen IT-expert heller, men att ta bort ett "gilla" borde väl inte heller vara så komplicerat rent tekniskt och varför då inte ha funktionen?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Visst kan det tyckas som en skitsak.
Men helt kul är det nog inte när man råkat komma åt "gilla"-knappen när man bara ville se vilka som röstat. Speciellt när någon skrivit t.ex. "Hitler gjorde inget fel!" och man då blir nasse inför hela SH... :3freak

Sen är jag ingen IT-expert heller, men att ta bort ett "gilla" borde väl inte heller vara så komplicerat rent tekniskt och varför då inte ha funktionen?

I sak håller jag med dig. Det borde vara möjligt att ta bort ett gilla som man felaktigt tryckt på. Men tycker annars det är en skitsak om det nu inte går att ordna. Det är nog ingen som tycker att man är nazist bara för att man råkar trycka gilla på fel ställe när man i alla andra sammanhang utrycker en helt annan åsikt och verkar vara en person med förnuftiga värderingar. På samma sätt kan man heller inte sätta folk i ett fack bara för att de uttrycker sig klumpigt i enstaka enstaka inlägg. Man får se till en helhet.

Det har hänt ett flertal tillfällen att man gillat inlägg av misstag, men jag lägger ingen större vikt på det. Lär inte ligga mig i fatet nu eller i framtiden. Planerar du en roll i offentligheten och har förnärmat någon här på forumet kanske de försöker göra en höna av en fjäder. Men det lär nog inte vara några problem att ta sig ur ett faktum att man tryckt fel när det sedan visar sig att det inte fanns någon möjlighet att korrigera det misstaget så länge du uttryckt dig väl i övriga sammanhang.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sådant inlägg bör rapporteras och då tar även moderator bort inlägget. Då löses problemet.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO