Ta bort klister efter dekaler (hur gör man)

HARKE

Börjar bli varm i klädern
Gick med
7 Mar 2003
Hej.

Någon som har gjort rent kåpor från klistret efter att man tagit bort dekalerna???.

Tacksam för hjälp.

HARKE

Jag tog lite lacknafta och kallavfttning. Det funkade fint men det är säkerligen inget bra sätt.

gå till apoteket och köp medecinsk bensin (stvaning), det är till för att ta bort klisterrester från plåster osv... bör funka finfint...

HARKE skrev:
Hej.

Någon som har gjort rent kåpor från klistret efter att man tagit bort dekalerna???.

Tacksam för hjälp.

HARKE

Oj, detta har varit uppe många gånger men det var kanske innan kraschen.

Först och främst ska man värma dekalen lätt med en hårtork och sedan dra dän den (jag har inte behövt göra det själv men jag har läst om det). Sedan sprutar man på 5-56 och gnuggar med fingret och så är det bara att torka bort med en trasa. Busenkelt (har jag hört). Värt ett försök iaf.

HARKE skrev:
Hej.

Tacksam för hjälp.

HARKE

Jag vet världens bästa grej för dig!acrysol heter det!Lämnar inga repor och tar bort klistret!Användes mycket när jag skulle ta bort diverse klister och tejp från nylackade delar!Repar ej (fast bara om du inte har annan smuts emellan;)!)kan rekommendera riktigt varmt!Sätt på lite vax efteråt så blir lacken under som.....mums bra!

lycka till!

det finns ett citrusbaserat rengöringsmedel som är framtaget för att ta bort limrester,3M har ett bla.finns säkert hos din lokala reklamgubbe.dyrt men bra
mvh daniel

T-SPRIT ÄR BÄST....

Funkade bra med t-sprit.
Tack för eran hjälp ...

HARKE

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...