Ta det lugnt genom Malmö (stenkastande "ungdomar")

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Vill härmed utfärda en varning när ni ska ta er igenom Malmö . Det här är långt ifrån första gången det kastas sten från viadukter.

Ungdomar misstänks ha kastat stenar från en viadukt och ner på en vägbana vid Emporia. En mc och en personbil ska ha krockat på grund av stenarna.

Flera personer larmade vid 18-tiden polisen om att ungdomar kastade sten från en viadukt, ner på Annetorpsvägen i höjd med köpcentret Emporia.

När polis kom till platsen hörde de hur en trafikolycka inträffade. En bilförare hade då gjort en kraftig inbromsning på grund av stenar som kastats, och en motorcyklist körde då in i bilen bakifrån.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/unga-kastade-stenar-fran-bro/

:machinegu

Last edited by a moderator:

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Vad i helvete!! ........

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Varför använder du dessa uttryck i detta sammanhang?
Är det för att odla agg mot folk med härstamning från andra länder?
Det är bara onödiga uttryck för att odla en "vi och dom" känsla.

Jag kommer ihåg från det att jag växte upp, i Stockholmstrakten, att ungdomar i nästan alla åldrar och från alla nationaliteter (även svenska) har slängt stenar på bilar från viadukter.
Det är ungefär som när ungdomar får för sig att elda upp saker. Det sker och görs oavsett vilken bakgrund man har.

Sen vad det gäller själva stenkastandet så brukar polisen vara ganska bra på att fånga dessa ungdomar. De tenderar ju vara kvar i området för att se effekten.

Last edited:

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle

Jag kommer ihåg från det att jag växte upp, i Stockholmstrakten, att ungdomar i nästan alla åldrar och från alla nationaliteter (även svenska) har slängt stenar på bilar från viadukter.
Det är ungefär som när ungdomar får för sig att elda upp saker. Det sker och görs oavsett vilken bakgrund man har.

Sen vad det gäller själva stenkastandet så brukar polisen vara ganska bra på att fånga dessa ungdomar. De tenderar ju vara kvar i området för att se effekten.

Wiseguy: Du är inte den enda som noterat detta.

Jag upplever det som att Bandidos-Peking uttrycker sig på detta vis rätt ofta när chans ges. Jag upplever det också som att hen vill hysa agg mot folk med olika nationalliteter.
Man blir lite nedstämd när man läser denna typ av inlägg från medlemmar på forumet. Det finns andra forum på nätet där folk med denna typ av åsikter kan ösa ur sig allt möjligt. SMUTSA INTE NER SPORTHOJ

Last edited:
Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Jag försökte behärska mig själv och använde därför positivt laddade uttryck eftersom jag vet att SH har väldigt lågt till tak i dessa frågor.
Umm... :krama

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Vi brukade kasta snö och vattenballonger från viadukter när vi var små....

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ducati Hyperstrada
Tänk om tråden kunde handla om en genuin omtanke för sina mc-åkande medmänniskor istället för att försöka smygpolitisera ett allvarligt problem och vinkla informationen så att den passar in sin egen lilla inskränkta värld. Kanske för mycket begärt?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Det är värre att berätta vilka som kastar sten, än själva stenkastandet :rofl
Tur att man har hjälm ;)

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Är själv invandrare så det är ju lite löjligt att läsa att bilar brinner oavsett vilka ungdommar det handlar om när det i Malmö till 90% alltid brinner i ett visst område som bebos av 95% invandrare.Och får man inte ens skriva "kulturberikade" som Bandidos_Peking gjorde då verkar det vara frågan om någon form av omvänd rasism på forumet.

Eftersom jag trivs väldigt bra i Sverige och älskar svensk kultur / historia som t ex tidigare Vikingar mm men ser hur rädda många svenska är i dessa frågor så undrar jag hur ni beskriver andra kulturer eftersom ordet "kulturberikade" inte verkar anses vara okey på just sporthoj.com.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är det nåt jag har svårt för i dagens sverige så är det den här konflikten mellan småkorkade rasister och förljugna världsfrånvända pk-folk. Ni står liksom bara och klafsar i er egen smet och inget händer. Lägg ner bara. Är det nåt fel på sverige så är det fan inte invandringen iaf, möjligtvis sättet invandringen hanteras i så fall men sverige är ett land byggt på invandring och det går inte att bortse från. Iofs arbetskraftsinvandring som behövdes för att forntida kungar var så skickliga på att ha ihjäl sin befolkning. Vad vi har nu är en massa kids av blandad härkomst som bara vill se hela skiten brinna.
Lämpligaste åtgärden för dom är straffarbete. Några snåla hårda år i vildmarken borde ge dom perspektiv på livet. Jävla smågangsters.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag instämmer i att det finns värderingar i första inlägget gällande invandrartäta bostadsområden. Och det handlar inte om vad vi tycker om det utan regelverket på Sporthoj förbjuder det. Därför blir jag tvungen att redigera första inlägget även om jag inte tycker det var något grovt exempel på rasism.

Utöver det så är detta en forumdel där vi skall diskutera mc-relaterade frågor och inte invandringspolitik så ta fram lite alternativa vägar i området istället för den med sten, ok?

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Wiseguy: Du är inte den enda som noterat detta.

Jag upplever det som att Bandidos-Peking uttrycker sig på detta vis rätt ofta när chans ges. Jag upplever det också som att hen vill hysa agg mot folk med olika nationalliteter.
Man blir lite nedstämd när man läser denna typ av inlägg från medlemmar på forumet. Det finns andra forum på nätet där folk med denna typ av åsikter kan ösa ur sig allt möjligt. SMUTSA INTE NER SPORTHOJ

Du får nog se över antingen din fingersättning på tangentbordet, eller dina kunskaper i rättstavning. Bandidos-Peking har symbolen för MAN i sin profil. Du har lyckats klanta till det ordentligt.

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ducati Hyperstrada
Läglig redigering. Edit: Var visst redigerat av moderator och inte av OP :tummenupp

För övrigt undrar jag vad "ungdomar" står för. Är citeringarna där för att belysa att det faktiskt inte är ungdomar? Är det kanske pensionärer vi skall se upp med? Varför kan man inte skriva ungdomar?

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Läglig redigering. För övrig undrar jag vad "ungdomar" står för. Är citeringarna där för att belysa att det faktiskt inte är ungdomar? Är det kanske pensionärer vi skall se upp med? Varför kan man inte skriva ungdomar?

Det är för att du själv skall tänka till och dra slutsatsen just vilka ungdomar det är i detta fallet.

Tror jag....

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Läglig redigering. För övrig undrar jag vad "ungdomar" står för. Är citeringarna där för att belysa att det faktiskt inte är ungdomar? Är det kanske pensionärer vi skall se upp med? Varför kan man inte skriva ungdomar?

Citationstecken kan man aldrig få för många av! Här är några lysande exempel på hur bra det kan bli: http://pulptastic.com/37-quotation-mark-fails/

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ducati Hyperstrada
Det är för att du själv skall tänka till och dra slutsatsen just vilka ungdomar det är i detta fallet.

Tror jag....

Så citationstecken är en uppmaning till personlig reflektion? :va Hej hå.

F.ö var det ju glasklart vad Bandidos_Peking avsåg så varför skulle han då vilja uppmana till att man skall dra sin egen slutsats? Trådstartaren verkar ju uppenbarligen vilja presentera SIN egen version av vari problemet ligger så jag tror knappast att citationstecken skall tolkas på sättet som du beskriver. Kanske är det bara bristande språkkunskaper? I det fallet är det ju ingen stor sak, vi är på ett fritt forum och var man får skriva på det sättet som behagar honom eller henne, men om det INTE var bristande språkkunskaper så är jag är faktiskt uppriktigt nyfiken på vad citationstecken betyder i detta sammanhanget.

Vanligtvis skulle jag tolka citationstecken som ett uttryck för ironi. I detta fallet då som i att det faktiskt INTE var ungdomar som kastade sten (VEM VAR DET SOM KASTA?!). Kanske menar TS att det var lattemammor, långa personer, spädbarn eller brandmän som kastade sten? Kanske var det inte ens människor? Intrigen tätnar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE