Ta en fika tex.. vad gör man av hjälmen..?

T16_AeRo

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Husaberg Fe/FS450 -04
Vart gör ni av hjälm, handskar om ni lämnat hojen obevakad..?
Jag känner mig lite nojjig att lämna en hjälm för x000 kr utan uppsikt.

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Den lämnar jag aldrig obevakad. Hjälmlås eller så tar jag med den och handskarna om jag inte kan ha uppsikt över åket.

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
GSXR750WN
Eftersom jag inte vill åka hem barhuvad så låser jag fast den med hojens hjälmlås i skjutskutsen, eller tar med mig den. Handskarna klarar jag mig utan så dem lägger jag i hjälmen.

T16_AeRo

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Hoj
Husaberg Fe/FS450 -04
Får försöka hitta mig nån sorts hjämlås som inte ser för anskrämligt ut. Kan i alla fall inte hitta ngt hjälmlås på hojen

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
GSXR750WN
knäpp fast hjälmens D-ring i kutsens låskrok. det är värre när man vill kasta av sig töjet och stövlarna. då behövs en wire och lås.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ett vajer lås funkar, kan även användas till kläderna.

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
Honda Cbr 900rr
Jag tar alltid med mig hjälmen om man inte sitter på en ute servering så man ser hojjen.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tar med den... På Heron City (Stockholm) har en lämnad, fastlåst hjälm blivit urinerad i. *urk*

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Tasr nästan alltid med mig både hjälm och handskar.
Om jag lämnar nåt så är det hjälmen, handskarna vill jag absolut inte bli av med, inte för värdet utan för att det tar minst en säsong innan ett par nya sitter lika bra.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Den lämnar jag aldrig obevakad. Hjälmlås eller så tar jag med den och handskarna om jag inte kan ha uppsikt över åket.

en sen natt på väg hem fick jag syn på en hoj som var låst med en fet kätting med en snygg hjälm och handskarna liggandes på sadeln, var lite trött så kom att tänka på senare ifall jag såg rätt eller inte så åkte tillbaka och ringde upp killen och fråga hur han hade tänkt där :va

det visade sig att det inte hade blivit som han hade tänkt sig när han varit ut i nattmössan och parkerat om hojen :D

coolt att de fick vara kvar på hojen flera timmar inne i city utan att nån snodde grejerna

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
tar alltid med mig hjälmen, den klär man av sig när man går. Är väl int så jobbigt?

Om hojen är inomsynhåll kan jag lämna den på hojen om det är ont om plats dit man går.

Handskarna sitter alltid inne i hjälmen.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Tar med den... På Heron City (Stockholm) har en lämnad, fastlåst hjälm blivit urinerad i. *urk*

Vidrigt!

Jag har däremot sett folk vippa en glass i en hjälm som hängt i spännet (uppochnervänd alltså) över en backspegel. :näsblod

Svar på TS fråga: Jag tar alltid med mig hjälmen om inte någon i sällskapet står kvar vid hojarna. inte värt att bli av med en hjälm, eller snarare, att få den förstörd. Jag vill inte ens tänka på kostnaden med att ersätta hjälm och intercom och sen jobbet att få tag i en ny hjälm som passar på mitt huvud. *kallsvettig bara av tanken*

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Är jag bland hojfolk så lägger jag den på marken bredvid hojen, alt sätter den på backspegeln (tight så att den inte ramlar av) men som sagt, oftast på marken bredvid hojen om jag är vid Rosen, Vaxholm eller liknande platser. Annars är det ju bara att ta med sig den.

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Jag bor i Örebro, jag lämnar den på hojen om jag bara ska iväg i 10-20min, tex någon affär eller fika.
Ska jag vara borta från den längre stund så tar jag med hjälmen.

Folk här är rädda för hojåkare i allmänhet verkar det som, alla verkar tro att åker man hoj är man med i någon "motorcykelklubb", passar mig bra då jag inte behöver oroa mig för grejorna :tummenupp

(jag vet, snart får jag äta upp det jag sagt då jag inte har hjälmen kvar)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...