Hör i sådana här fall att snabbt som attan plocka ut pengarna och spendera dem, och sedan när felet uppdagas och någon avkräver dig pengarna så gråter man ut i Aftonblasket.
Fan att jag inte tänkte på det
Det här är faktiskt inte första gången den händer mig, första gången var för många år sedan när jag befann mig på semester på Gotland. Då fungerade inte mitt visakort helt plötsligt och då fick jag ringa banken. Då visade det sig att en felaktig överföring hade skett varpå de hade spärrat mitt konto för bruk för att pengarna inte skulle försvinna. Ett väldigt märkligt förfarande ansåg jag och jag var ganska påstridig om att få reda på VEM som hade gjort fel men det kunde de inte svara på. Men de kunde inte ta bort spärren förrän tidigast nästa dag, jävligt kul när man är på semester med 200:- på fickan
Efter en timme ringde jag upp banken och sa (ljög) att min pappa som är advokat (också ljug, han kör lastbil...) nu var på väg till banken och att han samtidigt talade med en högre chef på bankens huvudkontor i sthlm, då jäklar blev det fart och jag fick tala med någon högre uppsatt som beklagade sig väldigt mycket och 1 timme senare funkade kortet.
Det lustiga då var att jag såg inget i min historik att överföringen hade skett, kontoutdraget visade inget onormalt och någon summa berättade de inte om. Jag misstänker dock fortfarande att det var banken själva som hade klantat sig från start med en överföring, för hur skulle man annars kunna få en privatpersons konto spärrat hux flux?
Två veckor senare kom det en blomstercheck på 200:- med posten
Men den stora förloraren i det här är väl jag då jag fortfarande har samma bank.
Det var bättre när min första arbetsgivare råkade betala ut semesterersättningen två gånger, 22 000:- x2. När jag påtalade detta för chefen så var han iskall och sa att jag skulle spara pengarna och se om lönekontoret märkte något. Det gjorde de aldrig och för pengarna köpte jag ett halvår senare en XR600 supermotard av en kille här på forumet, runt år 2003 nånting om jag inte minns fel
Men jävlar vad nervös jag var över att jag skulle få betala tillbaka det det kommande året men då hade jag fått ta tag i det då resonerade jag, ung och dum som man var...