tack du som lånade ut ryggskyddet

Rydstedt1989

Guest
Tack du på cagiva miton som lånade mig ryggskydd till min uppkörning vid läbybanan utanför uppsala imorse.

och för er som undrar så kuggade jag.:huvet

Rydstedt1989

Guest
glömt det hemma? missat att man måste ha ryggskydd?

antagligen en av dessa anledningar.

visste inte att man måste ha det, och äger inget. visst, är korkat att köra utan ryggskydd, men har bara inte köpt något.

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
du hade nog otur fall dom kollade det, gjorde dom inte på mej. Ryggskena är minst lika viktigt som hjälm, bli förlamad bara för du ramlar och landar olyckligt är en onödig risk å ta då det är skönare att köra med skena än utan. dock kan det vara liiiite svettigt efteråt :p

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Tror ni det är ok på uppkörningen att ha ryggskydd, skyddsjacka, hjälm (noshit?), crosshandskar, mcstövlar och vanliga jeans? Tror ni dom är petiga med skydd på benen?

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Ktm 125 exc -07
Vad jag förstod ska man ha riktiga handskar,byxor,jacka,hjälm,ryggplatta och skor.. inget av det får saknas

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Sökanden skall bära skyddskläder av skinn eller annat robust material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftig fot*beklädnad, handskar och ryggskydd. Skyddsutrustningen skall vara avsedd för motorcykelkörning.

SÅ står det på VV:s hemsida, delvis allt ska va på

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag hade vanliga tunna tyghandskar, och det blev en massa snack om det. Jag skulle inte få köra om jag inte hade fullt godkända skydd överallt. Jag hade beställt handskar som skulle komma fram dagen innan. Men det strulade och ja fick dom dagen efter. Förklarade det lite snällt, och som tur var så var det en körskolelärare där som hade massa extra i bilen som ja fick låna. Dock vare lite svårt å köra med hans jättehandskar.

Men nog är dom noga... tror det är mer regel än undantag

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...