Tack Lucky Luke!

sandstream

Guest
När du besiktigade min hoj i måndags så påpekade du att framhjulet var slitet och hur pinsamt det än är har jag helt missat det!

Nu är framfälgen hos Din MC i Rotebro och får ett nytt Pirelli Diablo monterat (2075:- inklusive jobb). :tummenupp

Frun vart mindre glad men när man drar det här med säkerhet osv brukar hon mjukna (fan vilken mes man är!)

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
sandstream71 skrev:
När du besiktigade min hoj i måndags så påpekade du att framhjulet var slitet och hur pinsamt det än är har jag helt missat det!

Nu är framfälgen hos Din MC i Rotebro och får ett nytt Pirelli Diablo monterat (2075:- inklusive jobb). :tummenupp

Frun vart mindre glad men när man drar det här med säkerhet osv brukar hon mjukna (fan vilken mes man är!)

Jag lånar din tråd lite, sorry.
Lucky Luke, jag fick höra att du hade hälsat på ett McDonalds där en kompis till mig jobbade.

Vet inte riktigt varför jag skrev det... men ändå. Hej på dej.

:va :fyllisar

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
sandstream71 skrev:

Drygt 2000kr måste väl frun tycka att du är värd, och som du nämner det är ju säkerhet det handlar om.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
John skrev:
Jag lånar din tråd lite, sorry.
Lucky Luke, jag fick höra att du hade hälsat på ett McDonalds där en kompis till mig jobbade.

Vet inte riktigt varför jag skrev det... men ändå. Hej på dej.

:va :fyllisar

Hej på dej.

Jo det var nån trevlig/söt tjej som nämde nån johnballong från Västerås tyckte jag hon sa. Men det kanske var dig hon menade. :)

sandstream

Guest
ta det lungt skrev:
2075:- :gnissla

Jag beställde nyss nya Diablo på nätet (http://www.reifenversand.com/) 2800:- inkl frakt för fram + bak exkl. montering.
Monteringen är gratis om man gör det själv :)
Det där ville jag inte läsa :(

Jag har bytt bak nyligen också och det kostade ca 2800:- så totalt nästan 5.000:- för fram och bak :död

Ska absolut spara länken till nästa säsong!

Är det något speciellt med montering av MC-däck eller kan vilken gummiverkstad som helst kränga på dem och balansera?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
sandstream71 skrev:
Det där ville jag inte läsa :(

Jag har bytt bak nyligen också och det kostade ca 2800:- så totalt nästan 5.000:- för fram och bak :död

Ska absolut spara länken till nästa säsong!

Är det något speciellt med montering av MC-däck eller kan vilken gummiverkstad som helst kränga på dem och balansera?
Jag kan göra det för 3500:- :D Se http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48982

Skämt åsido, Uppsala Gummiverkstad har jag utnyttjat tidigare. Är man medlem i SMC så får man 30% rabatt. Se http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47929

Vet ej vad de tar för montering och balansering enbart. Köper man däcken av dem ingår jobbet. Förutsatt att man kommer med lösa hjul.

Svante J

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
TL1000R
sandstream71 skrev:

Det är lite speciellt med balanseringen har dock hört att det är överreklamerat om man inte har för dåliga fälgar.

Fråga lite olika däckverkstäder innan du beställer, det finns dom som tar hutlöst betalt för att montera och balansera däck du inte köpt där.

sandstream

Guest
ta det lungt skrev:
Det är lite speciellt med balanseringen har dock hört att det är överreklamerat om man inte har för dåliga fälgar.

Fråga lite olika däckverkstäder innan du beställer, det finns dom som tar hutlöst betalt för att montera och balansera däck du inte köpt där.
Oki!!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Köpte och fick monterat Dunlop D208 på min TT600 förra sommaren. Dryga 4000 monterat på direkten. Kanon tycker jag. Ska kolla däck med honom igen före semestern.

www.comi.se

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
sandstream71 skrev:

Öhh, kan du förklara igen varför det är mesigt med säkerhetstänkande när man åker hoj? :va

Har väl hänt att jag kört hem från jobbet (ett par km) i 30 graders värme och inte orkat ta på mig handskarna, men efter att ha läst den där amerikanska tråden om en snubbe (körde utan skydd) som blev rammad och jäkligt illa tilltygad, varpå han tog livet av sig ett halvår senare, kommer jag knappast att göra det igen. Man borde som någon annan skrev här inte åka en meter utan skinnställ, ryggskydd och hela surven....

Att ha bra däck är viktigt! Också. Din fru åker inte hoj, eller?

sandstream

Guest
hrc skrev:
Öhh, kan du förklara igen varför det är mesigt med säkerhetstänkande när man åker hoj? :va
Nej, det kan jag inte eftersom det inte var det jag menade :D

Jag menade att jag är en mes som måste ha godkännande från frun innan jag köper något till hojen :(
När jag köpte hojen i våras lovade jag att inte köpa något till den i år men det har skitit sig mer än en gång om vi säger så (skinställ, hjälm (hade gamla fula saker), bakdäck, framdäck, kraschpukar osv....) :D

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
150kr per hjul (tar enbart mot lösa hjul)

/Sb

n'Lasse skrev:
Skämt åsido, Uppsala Gummiverkstad har jag utnyttjat tidigare. Är man medlem i SMC så får man 30% rabatt. Se http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47929

Vet ej vad de tar för montering och balansering enbart. Köper man däcken av dem ingår jobbet. Förutsatt att man kommer med lösa hjul.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
sandstream71 skrev:
Jag menade att jag är en mes som måste ha godkännande från frun innan jag köper något till hojen

Om hon älskar dig förstår hon att det kostar stålar att förbättra förutsättningarna för att du håller dig vid liv/inte blir illa skadad vid en eventuell olycka! Du får väl bjuda tillbaka, köp något hon verkligen vill ha så kanske hon lämnar ditt hojåka ifred... Typ ett diamanthalsband för 20 lax eller så? :kär

Är nog tur att hojen är enda kärleken. Egentligen rent av billigt när jag tänker efter! :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...