Tack till SSEMSE

Robz

Guest
...i vanlig ordning perfekt organistation. Tack Hans, Jane mfl... o Duck som var utmärkt depåchef :tummenupp
Underbart väder och spännande banändringar redan - vurpnålen är nu avlivad :banana

Vill dock påminna om att det råder omkörningsförbud vid Gulflagg :fatta!
Om en hoj går omkull på BANAN (med risk för vätskespill och följdskador) skulle jag vilja föreslå att vi börjar Röd-flagga! Då kan vederbörande säkrare ta hand om sin hojj och sig själv. Flaggpersonalen kan då också gå ut och kontrollera banan innan trafiken släpps på igen... bara en tanke.

Bilder :confused:

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fett med kul va det, riktigt roligt att runda på yttern :tungan

Robz

Guest
jtds skrev:
Höll silvertejpen ända hem??
:confused: :confused: Fotpinnen eller...? Sprutade ned mig med gistor från hojj o stövlar :gnissla
Såg dock två stycken med silvertejpade stövlar (!) - Nytt mode på ge??

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Robz skrev:
:confused: :confused: Fotpinnen eller...? Sprutade ned mig med gistor från hojj o stövlar :gnissla
Såg dock två stycken med silvertejpade stövlar (!) - Nytt mode på ge??

Hehe, nä det var bara stöveln, sorry för gnistregnet....:rodnar ska höja hojen bak rejält tills nästa gång, alldeles för låg nu, styr inte in som den ska heller

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Robz skrev:
...
Om en hoj går omkull på BANAN (med risk för vätskespill och följdskador) skulle jag vilja föreslå att vi börjar Röd-flagga!:

Detta SKA inte behövas eftersom man vid gulflagg ska lugna ner sig och kunna stanna.
MEN överallt i samhället finns det idioter.... (jag va inte med och vet inte vem som gjorde vad men jag vet hur det kan gå till på en bana... )

Robz

Guest
AleX skrev:
Detta SKA inte behövas eftersom man vid gulflagg ska lugna ner sig och kunna stanna...
På tävling behövs ingen Rödflagg i sådant läge - men SSEMSE är ju mestadels entusiaster som vill ha hojjarna hela - för egen del vill jag gärna låta flaggisarna KUNNA inspektera banan noga efter en kullkörning!
...värt 4 minuters depåstopp!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Som helt nybörjare skulle jag vilja tacka alla inblandade i introduktionsgruppen. Lärorikt att åka tätt i rätt spår och sen själv försöka få till det. Kul att ni sen vågade släppa oss lösa som kalvar på grönbete. Blev rätt paff att fotpinnarna kunde ta i! Nu får man meka lite samt slänga på nya sulor.

Övrigt:
Sen får väl ni andra ta o tacka mig. Jan-E beordrade mig att ta med sol och värme från Spanien och det lyckades visst rätt bra. :lol

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Satt bara bredvid banan(ska ju bygga om hojen först), men det jag såg under introduktionsgruppens körning var ju guld värt, att det var en föråkare som var väl markerad och att han körde lugnt o fint några varv. :tummenupp

Något som knutstorp skulle ta efter enligt mej iallafall!!

Såg onekligen otroligt gött ut!!!! Riktigt sugen nuuuu. :huvet

anol

MBGIRL bild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
r1
Sov natten till måndagen för två veckor sen och missade anmälan :huvet ,
men idag är man vaken och anmäld till den 5/6 :banana

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S4 FOGGY
Jag tackar för förtroendet att få vara depåchef o hoppas att ni
hadda det roligt ute på banan
:7peta Ni gjorde mig inte lite sugen att få börja köra igen

Canoly

Guest
Robz skrev:

Jag har en del som jag just nu håller på att kolla, kommer upp under förmiddagen. En del av bild så länge....

Bifogat

• R IMG_1921.jpg
    R IMG_1921.jpg
    77.7 KB · Visningar: 88

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Om det nu blir röd flagg ( som igår ) var ute och tittade. Så för guds skull gör rätt!!!!
Om detta hade varit vit grupp hade alla förare stannat PÅ banan. Stillastående röd flagga=Stanna omedelbart fordonet innan flagg. Viftande rödflagga = Avbrutet race kör in i depå.....När banan blir större och betydligt snabbare, är det nog en god idé att alla flaggvakter skall genomgå en enklare kurs, eller iaf en ordentlig genomgång innan körning.

Annars såg det väldigt roligt ut, och längtar till mitt nyckelben är läckt så man kan ut och gasa lite:)

Canoly

Guest
Alltid kul att se tjejer på banan, än så länge är dom i minoritet, men det blir fler och fler. Här ser vi 4 av dom.

Nu finns det 206 bilder från kvällen på www.nickes.nu

Bifogat

• tjej IMG_1948.jpg
    tjej IMG_1948.jpg
    77.2 KB · Visningar: 55
  • tjej 2 IMG_1988.jpg
    tjej 2 IMG_1988.jpg
    69.5 KB · Visningar: 51
  • tjej 3 IMG_1960.jpg
    tjej 3 IMG_1960.jpg
    75.8 KB · Visningar: 55
  • tjej 4 IMG_1981.jpg
    tjej 4 IMG_1981.jpg
    78.1 KB · Visningar: 51

Canoly

Guest
Mackz skrev:
Kanonfina, alltid kul och se! :tummenupp

Tack, av ansiktsuttrycket att döma ser denna man ut att vara mycket nöjd med tillvaron.

Bifogat

• smile IMG_2027.jpg
    smile IMG_2027.jpg
    72.5 KB · Visningar: 55
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag