Tackar Peter R1!

Ventilen

Ligger på lågan tills ja lärt mig köra..
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Växjö
Hoj
Sålde bettan :(
Igår körde ja första rundan sen ja skaffat kortet!... Gled iväg och körde vart sinnena ville föra mig. Vilken härlig förstatur!...

Nästan!.. Hojen stannade mitt ute på motortrafikled och nybörjare som man är tillsammans med vägran att läsa "handböcker" så stod man där som ett fån efter att man konstaterat att det "fanns" soppa i tanken o börjar dra o skruva på grejer...
Nästa sekund sveper det förbi 2 åkare i olämplig hastighet ;)...
Hojen kommer igång men efter att jag dragit i den där förmodade kylar ventil reglaget så funkade inte tomgången längre. hrmm, gissa vad jag drog av!:huvet

Aja, iväg kommer jag med lite svårigheter att hålla igång bettan o vid ett rödljus möter jag de som svepte förbi innan, som vid detta laget formodat att hojen strular. De vinkar åt mig, medans jag kirrar igång hojen, at hänga med in på macken som låg bredvid korsningen.
Givetvis hängde jag på och mötte två jäkligt sköna åkare. Vi snackar lite skit på macken och dessa trevliga mänskor erbjuder sig att hjälpa mig att kolla på problemet. Efter en tugga bröd och lite vatten kommer de ner i mitt garage o en stund senare när all plast kommit både av och på går han igång som en klocka igen!
Senare på kvällen drar jag o kompisarna ut med våra 2 nya bikerpolare o drar några bira på puben...

Tackar Peter R1 och GixxerTina för hjälpen och en jääääkligt go första dag på hojen! Så ska en sesong börja!!!:tummenupp
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hoj hoj fortfarande tomgång??:) Gôtt o hjälpa när man kan, haka på en resa i omgivningarna om du känner för det, kolla in Trollhättetråden samåkningar, din dialekt :yoparty /p

:tummenupp Har själv träffat dessa irl..*passar på o säger :hej till er..

välkommen ska du vara!
Vinkar och säger hejsan hejsan
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Ventilen kul man kunde hjälpa till .:) Det var mycket trevligt igår:tummenupp






2fast4Hjo: hoj hoj tebax hoppas vi ses på någon bankörning igen
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
självklart att man stannar om någon behöver hjälp, oavsett vad det e för hoj som står vid väggrenen... vem fan vet, det kan vara en själv som behöver hjälp nästa gång.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

5 av 5 möjliga
 

Ventilen

Ligger på lågan tills ja lärt mig köra..
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Växjö
Hoj
Sålde bettan :(
Hehe, ja tomgången va kanon ;)... Drog en repa i söndags med innan jag fortsatte österut med bilen... Saknar redan min älskling! 30 mil ifrån :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top