Tacksamma bilister

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Hej, jag fick en förfrågan av några vänner om att lägga ut en "veckans ros" till en motorcyklist. Eftersom dom själva inte kör hoj så viste dom inte riktigt vad det var för motorcykel så bad dom mig gissa och "kudde bak på tanken" låter som en Ducati SS. Här kommer iaf deras meddelande.

Till MC-Tjejen, Visingsö 2/7-09
Vi vill så gärna tacka dig för att du erbjöd dig att ställa din motorcykel vid sidan om alla bilar på färjan över till fastlandet så vi kunde få plats med vår bil också.
Vi var ett sällskap med bröllopsgäster som hade total panik att komma över till fastlandet igen eftersom vi hade mindre än 2 timmar på oss att komma ner till Landvetter flygplats för att hinna med flyg till Frankrike.
Hade vi missat den färjan hade vi aldrig hunnit till Landvetter för flyg till Paris för vidare tåg ner till Toulon.
Att du även vinkar oss lycka till på motorvägen ner till Jönköping när du körde förbi är bara grädde på moset för en exemplarisk medtrafikant.

Tack så mycket!

P.S Vi hann med 5 minuters marginal

Alltid skoj med MC-förare som räddar situationen :tummenupp

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
"kudde bak på tanken" låter väll snarare som tankväska än en dukati, men jag kan ju ha fel jag med :)

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Hur vinkar man lycka till?

*Vinka, vinka - tummen upp* ???
[Irony mode]
Det var ju klart grabbar som figurerade i brevet. När hon vinkade ignorerade de visst långfingret som stack upp mitt i den vinkande handen. Förövrigt tror jag inte att hon flyttade mc:n med flit. Jag tror även att den fasttejpade kudden på tanken kom dit efter att grabbarna vält den med sin feta suv för att få plats och ville dölja skadorna. [/Irony mode]

Bra gjort för övrigt! :tummenupp

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Rätt kul meddelande.

Vid färjeövergång så är det kutym/praxis, ifall du inte är skitstövel, att försöka fixa lite extra platser.

Att en bilist ser detta såinnehelvete positivt, tycker jag är förbannat positivt:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...