tagen med hojjen på militärt område

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
tjenare!!

ville bara höra om nån vet vad som krävs för att åka dit.vi körde alltså och busade me hojjarna på ett militär flyg fällt och efter ett bra tag så kommer det en v70 som en galning och i sitter typ jan karlolof von bratsenfält överbelhavare kriksgaling evert jävlar :kocko , han flyger ur och kräver oss på legitimation och tar reg nr på ena hojen (inte min han trodde nog motarden var en cross) nu undrar jag kan man egentligen torska på detta för polisen kom ej till platsen utan han skulle göra en polisanmälan,och ingen av oss skrev ju på något papper eller så så det är väl egentligen bara att blåneka för då blir fallet nerlagt va :va ? observera att vi var 3 st och han var själv samt att dem inte har bild eller filmbevis på oss! tacksam för svar av nån som VET

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det kommer kosta lite skattepengar, lite telefontid, ganska mycket huvudvärk för Führer Bratsenfält, men du kan sova lugnt. No worries dewd.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Eftersom att du filmade på militärt område utan tillstånd så kan du ligga djävligt pyrt till, be till han där uppe att du inte kommer att få några efterspel.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Han har säkert nyttjat skrämseltaktik mot er!
(lite som en farbor blå försökte mot mig igår)

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Min bror voltade sin bil på ett militärt flygfält(polisen kom dit).. Han fick böter ca 300kr för inträng annars va det lugnt..

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
jag har inte filmat på militärt område så jag kan inte uttala mig om detta

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Ähh vad tusan.. Han ville nog bara få spela viktig.. kan ju inte vara skoj och ha en massa märken och utmärkelser som befäl och inte få kriga.. Så han flyttade nog sitt krig till lilla gatan och blev civilmilitärpolis.. egentligen var han nog en sur gubbe.. hade han keps på sej? :hihi Men.. det var nog inte så smart att skriva om det här.. säpo och grabbarna har ju koll på allt.. mitt förslag är att ni bränner allt bevis.. Hojar, kamera, kläder och går under jorden innan moderjustisia kommer och nyper er i öronen.. olovligt filmande av hojbus på skattefinansierat flygält är ju inte att leka med :lol

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
:samuel: skrev:
tjenare!!

ville bara höra om nån vet vad som krävs för att åka dit.vi körde alltså och filmade o busade me hojjarna på ett militär flyg fällt och efter ett bra tag så kommer det en v70 som en galning och i sitter typ jan karlolof von bratsenfält överbelhavare kriksgaling evert jävlar :kocko , han flyger ur och kräver oss på legitimation och tar reg nr på ena hojen (inte min han trodde nog motarden var en cross) nu undrar jag kan man egentligen torska på detta för polisen kom ej till platsen utan han skulle göra en polisanmälan,och ingen av oss skrev ju på något papper eller så så det är väl egentligen bara att blåneka för då blir fallet nerlagt va :va ? observera att vi var 3 st och han var själv samt att dem inte har bild eller filmbevis på oss! tacksam för svar av nån som VET

Som sagt han har väl inget o komma med egentligen om han inte har några bevis.
Det där om att det är förbjudet att fota/filma på militärt område stämmer ju men då brukar det sitta förbudsskyltar vid infart mm, har inte för mig att jag sett det där.
Däremot har jag sett att det sitter sådana skyltar vid förråd som dom har i skogen på lite olika ställen.
Du kan "NOG" va lugn hehe

Markku Maijala

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
suzuki gsx 750r
Det är inte att leka med , det kan vara ett militärt skyddsområde , statligt objekt , aja baja , terrorister , innsatts styrkan kommer att sättas efter er så sov bara med ett öga i taget eller försök att komMA UR LANDET FORT SOM fan !!!! :död

Last edited:

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Åttiettan skrev:
Det där om att det är förbjudet att fota/filma på militärt område stämmer......

Det är inte bara Polisen som har kameror monterade bakom grillen och på en del andra platser. :3freak

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Åttiettan skrev:
Det där om att det är förbjudet att fota/filma på militärt område stämmer ju men då brukar det sitta förbudsskyltar vid infart mm, har inte för mig att jag sett det där.

....eller på stängslet runt om. Inte NÖDVÄNDIGTVIS vid infarten....men helst!! Det är trots allt ett militärt skyddsobjekt och du/ni har uppenbarligen råkat ut för ett antingen något slarvigt VB eller haft en KOLOSSAL tur som inte fått repressalier för intrång!
Är det ett "övergivet" flygfält eller på en aktiv flottilj?

Dessutom tur att du/ni inte fotat eller filmat där när ni va där. Det är ett brott mot Länstyrelsens beslut om aktivering av skyddsobjekt och KAN ge fängelse upp till 2 år tror jag det är.

Markku Maijala

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
suzuki gsx 750r
Gixxer Rolle skrev:
Åttiettan skrev:

Det är inte bara Polisen som har kameror monterade bakom grillen och på en del andra platser. :3freak
gÅR ZXR EN bra , hur är dom att köra?

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
Gixxer Rolle skrev:
Åttiettan skrev:

Nej det är iofs sant, nuförtiden sitter det ju kameror lite överallt. Jag har oxå en kamera fast inte i grillen........
:tungan

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
Ducati 999
Leg?

Hej och ursäkta min undran ?

Men varför visa leg för en främling som dyker upp på det viset?
Visade han sitt??

Vad kunde han göra er , en mot tre??

Nä, ni behöver inte oroa er men visa ej leg för vem som helst !!!

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Sov gott om du inte har klippt upp grindar eller tagit dig in på andra onormala vägar, furir von bratsenfält var nog ute på eget uppdrag och skulle spela allan, men nu har hans mamma givit honom hans välling och han sover gott och minns inte händelsen när han vaknar, jag tror han var hungrig då skriker barn.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Duccekungen skrev:
Hej och ursäkta min undran ?

Men varför visa leg för en främling som dyker upp på det viset?
Visade han sitt??

Vad kunde han göra er , en mot tre??

Nä, ni behöver inte oroa er men visa ej leg för vem som helst !!!

Om Polisen ber dig att visa leg så gör du det även fast han är en främling för dig eller hur? Om du är på militärt område och en uniformerad vakt,Vb eller officer ber dig att visa leg så är det precis samma sak och dessutom är du skyldig att göra det. I texten framgår det inte om han var uniformerad eller ej men jag antar att han var det.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA