Tajta offroad-brallor

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Halloj!
Kör en Tenere 700 och vill ha mer crossliknande kläder än det skinnställ jag kör med.

Ska köpa Knox Urbane Pro som jag kan dra över en tunn crosströja på.

Problemet är byxor. Finns ju bara tunna crossbyxor eller fladdriga touringbrallor.

vad ska jag ha om brallan ska sitta tajt men ändå se crossaktig ut och vara säker?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
John Doe defender kanske?

På papper verkar de svala. AAA-klass på slitskydd och level 1 i knä och höft.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
John Doe defender kanske?

På papper verkar de svala. AAA-klass på slitskydd och level 1 i knä och höft.
Ja faktiskt!!! De gröna var assnygga! Smalnar av vid vaderna vilket är superviktigt!

Jag har ett par Sidi stövlar men dessa brallor kan man ju stoppa ner också antar jag.

Dessa kan man säkert ha på kontoret också.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Revit har en offroadserie som är mer modern och de har ett par byxor som går i stövel och den är mer tajta

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Lindstrands Lizard och bekväma knäskydd, Scott för tillfället. Har varit mitt val de senaste 10 åren.

Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja faktiskt!!! De gröna var assnygga! Smalnar av vid vaderna vilket är superviktigt!

Jag har ett par Sidi stövlar men dessa brallor kan man ju stoppa ner också antar jag.

Dessa kan man säkert ha på kontoret också.

Får jag mina Lindstrandskläder sålda imorgon så blir det ett par John Doe till min urbane pro.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Jag siktar på jeans utan benficka. Att eventuellt kunna ha samma brallor på kontoret som hojen frestar.

Mc-jeans har ju en egen tråd som Mossberg startade.
blev jobbigt med kläder när jag köpt annat än sporthoj. Med sportis är det ju bara ta ett raceställ klart. Men till adventure finns oändligt utbud och man velar som fan.

skinn/jacka/urbane/armorjacket/jackamedallt/pants/stövlar/crosstövlar/skor

Jeans vill jag dock inte ha för jag tycker det ska vara MC-brallor mer än ”vanliga”.

ja… jobbigt! :)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
blev jobbigt med kläder när jag köpt annat än sporthoj. Med sportis är det ju bara ta ett raceställ klart. Men till adventure finns oändligt utbud och man velar som fan.

skinn/jacka/urbane/armorjacket/jackamedallt/pants/stövlar/crosstövlar/skor

Jeans vill jag dock inte ha för jag tycker det ska vara MC-brallor mer än ”vanliga”.

ja… jobbigt! :)
Är man sen litet fåfäng blir det ansträngande att ekipera sig. ?

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Hoj
S1000R-15
Vida byxben är perfekt om man vill fastna i fotpinnen när man ska sätta ner foten. ( talar av egen erfarenhet).

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Hoj
Vida byxben är perfekt om man vill fastna i fotpinnen när man ska sätta ner foten. ( talar av egen erfarenhet).
Men bra i regn om man inte vill fylla stöveln med vatten.....

Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är man sen litet fåfäng blir det ansträngande att ekipera sig. ?
Särskilt som tighta byxor och offroad inte passar ihop då rörligheten man vill ha försvinner ?har ett par alpinestar endurobrallor som var totalt värdelösa just därför att dom var för tighta med för lite stretch så det blev jobbigt att svänga benet över sadeln till och med

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Hoj
Men regnar det blir man ofta blöt om fötterna ändå ….

Du klarar dig bra länge med bra regnskyddade stövlar och byxbenen neddragna över stövlarna och i värsta fall silvertape som tätar mot stöveln.

Skickat från min iPad med Tapatalk

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Du klarar dig bra länge med bra regnskyddade stövlar och byxbenen neddragna över stövlarna och i värsta fall silvertape som tätar mot stöveln.

Ja det gör man tills nåt ställe på goretexen ger sig , har gett upp goretex i skor efter två par huggarkängor och ett par touringstövlar till hoj så har jag återgått till väl infettade i vanligt skinn nu och neoprenestrumpor om det är riktigt illa vädermässigt , byxor över ger ju klart bättre skydd mot blötan iallafall

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Hoj
Ja det gör man tills nåt ställe på goretexen ger sig , har gett upp goretex i skor efter två par huggarkängor och ett par touringstövlar till hoj så har jag återgått till väl infettade i vanligt skinn nu och neoprenestrumpor om det är riktigt illa vädermässigt , byxor över ger ju klart bättre skydd mot blötan iallafall

Har kört med Touratech Destino Adventure och Alpinestar Belize i flera år och åtskilliga mm regn och de fungerar helt OK, till skillnad mot Alpinestar Tech-serien som läcker igenom redan innan man kommit fram till blöthålet.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...