Tandvärk from hell

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Fyfan vad ont jag har, en visdomstand har börjat komma och fucka upp min tillvaro.Häller i mig alvedon och sköljer med nåt bakteriedödande gojs men det hjälper föga.Har fått 3 st innan som inte var några större problem men den här jäveln är bara för mycket.Den sitter väldigt djupt så att bara dra ur den går ju inte så det får bli operation om den inte ger sig snart.Kan inte tänka klart längre så risken är att jag nitar tandläkaren om jag går dit.Ingen som vet några specialknep mot sån här smärta, snart drar jag en 70:a whisky rätt upp å ner och springer in i väggen......HJÄLP:huvet

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Fyfan vad ont jag har, en visdomstand har börjat komma och fucka upp min tillvaro.Häller i mig alvedon och sköljer med nåt bakteriedödande gojs men det hjälper föga.Har fått 3 st innan som inte var några större problem men den här jäveln är bara för mycket.Den sitter väldigt djupt så att bara dra ur den går ju inte så det får bli operation om den inte ger sig snart.Kan inte tänka klart längre så risken är att jag nitar tandläkaren om jag går dit.Ingen som vet några specialknep mot sån här smärta, snart drar jag en 70:a whisky rätt upp å ner och springer in i väggen......HJÄLP:huvet

Sluta ta alvedon o ta ngt som är antiinflammatoriskt istället till att börja med. Du kan tom kombinera alvedon med det om det inte är en blandning som innehåller paracetamol redan. Ta Alvedon 1g och 400 mg Ipren o se om det hjälper..förutsatt att du inte är allergisk elelr har svår astma etc. Läs på om preparaten innan.

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Starkare medel än alvedon i så fall!!

Eller så är det bara att amputera!

Be någon hoppa med en hammare först på din stortå, då ska du se att du för en stund slutar tänka på tanden!

Lycka till! Be någon om att få nått starkt, gärna INTE Diklofenak...

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01

En ett helrör & en damskridsko borde göra susen :gnissla

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
När jag hade problem med en visdomstand fick jag en karta citodon av en kompis. Vet inte om det funkade så jättebra mot värken, men efter jag tagit två så slutade jag helt enkelt bry mig. Det känns ungefär som om huvudet är inlindat i bomull och så fnittrar man mycket.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
När jag hade problem med en visdomstand fick jag en karta citodon av en kompis. Vet inte om det funkade så jättebra mot värken, men efter jag tagit två så slutade jag helt enkelt bry mig. Det känns ungefär som om huvudet är inlindat i bomull och så fnittrar man mycket.

Hur många tog du :rolleyes:

Skämt o sido, citodon eller whiskey är det som brukar hjälpa

Edit mot smärtan alltså.

Last edited:

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
mmm ta citodon eller tiparol... när jag hade ont i ryggen startade jag dagen med 4 tiparol sen jobba man utav bara faan ;)

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
1g? Är det en elefant som ska kureras :va

Det är väl ingen onödigt stor dos? 500mg x2 brukar ju vara en normaldos för en vuxen karl?

Tiparol det är grejor det!! Fick en liten axelgrej när jag var i Åre för några år sedan, första dagen, sista åket. Gjorde ont som faen att sova natten efter och det blev en promenad upp till sjukan. Två val:
1, läkarintyg för att få pengarna tillbaka på liftkortet och sova en vecka i åre
2, Starka tabletter och åka ändå.

Jag tog en runt lunch och sedan en på kvällen. Dagen efter tyckte jag inte att jag behövde någon så då tog jag ingen. På kvällen dagen efter blev det några bastuöl.

Erfarenheten säger:
Blanda inte sprit och tiparol eller nått som stimulerar centrala nervsystemet. Jösses det var en fylla det...

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Skönt. själv har jag stått på kö till bortoperation av en visdomstand sedan augusti, ca 12mån väntetid enligt tandläkarn. :tummenupp

En annan visdomstand drog jag i onsdas, ringde på torsdagen innan och bokade tid. Så jäkla skönt när det funkar, tog 1½min att dra ut den.

Älska visdomständer!

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08

Erfarenheten säger:
Blanda inte sprit och tiparol eller nått som stimulerar centrala nervsystemet. Jösses det var en fylla det...

så sa min morsa me :) pratade med en polare som e sjuksyster å han sa att det inte skulle vara någon fara... men jag antar att min lever har slitits lite för mycket dem åren...

men nu behöver man inte så starka tabletter längre tackolov!

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Nu har jag varit och hämtat alvedon 1g hos en polare som han hade liggandes och fick samtidigt tjatat till mig några piller som hans sambo hade mot mensvärk.Ipren hittade jag i skåpet här så nu skall jag fixa till en riktig häxblandning med alkohol till, gonatt för idag

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
1g är rekommenderad dos för en ca 70kg normalstor vuxen person. Detta kan upprepas med 4-6 timmars mellanrum.

Hur funkar det där egentligen? Är inte 2st 500mg-tabletter samma som 1st 1g-tablett? Jag knaprar 1-grammare för ryggen men förstår inte varför jag måste ha recept för så svaga tabletter.

Angående tanden robbandadlaladladlad, jag har samma problem som uppstår ibland för att jag är för feg för operation. När det är som värst så försöker jag "bända" upp det tandkött som ligger över en del av tanden (det är här det blir inflammation för mig) och sedan trycker jag in sprit därunder. Nästa dag brukar det vara bra, bara en gång som jag fick åka in och de fick trycka in en spruta med nåt skit efter att de hade sugit ut med en spruta innan :gnissla

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alvedon 1g låter knappast nyttigt iallafall. Jag har då just nu för första gången problem med en visdomstand, började i veckan, hoppas det går över snart. Är inte så värst farligt men störande är det.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Dra ut tanden så är problemet ur världen. En dag eller två efter operationen har du glömt att du gjort det.
Eller så fortsätter du genomlida dina dagar med värk och smärtstillande.

Svårt val...

slippy, 12 mån väntetid? Kan du inte få tid på nån klinik utanför sthlm?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Alvedon 1g låter knappast nyttigt iallafall. Jag har då just nu för första gången problem med en visdomstand, började i veckan, hoppas det går över snart. Är inte så värst farligt men störande är det.

Oftast tänker folk inte på att detta är samma sak som 1000mg..dvs två 500mg tabletter.
1g är den rekommendade dosen för god smärtlindrande effekt samt febernedsättande.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Efter att ha stått i visdomstandsbortopereringskön till käkkirurgen på KS i ca 2 år
började jag få lite ont i min. Jag sa det till min tandläkare när jag var där.
Hon sa att jag skulle ringa till KS och kolla hur jag låg till i kön.

Jag ringde och sa att jag BÖRJADE få LITE ont i den.
Dom sa: Kan du komma imorgon när vi har ett återbud?
Det kunde jag inte men dom hade fler återbudstider att välja på
dom följande veckorna.

Jag kan ha fel men jag fick intrycket av att kön till KK på KS funkar ungefär så här:
En massa människor har en massa visdomständer som behöver opereras bort förr
eller senare. Det tar minst ett år innan man kommer först i kön. Om någon får
problem medans dom köar ringer dom dit och tas omhand tämligen omedelbums
om det finns några luckor.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!