mkii
Sporthojsnörd
Hoppas tråden hamnar rätt nu!
hejsan allesammans! Jag tror nog rubriker beskriver det mesta.
Frågan är: Värt o tanka 98okt istället för 95okt?
Hoj: Yamaha FZ6 2006a
Körsätt: relativt lungt, sällan över 9-10k rpm (vanligtvis under 6k, mkt stadstrafik).
"mål": Gå ner pyttelite i förbrukning och få ännu renare gång (inte för att jag är missnöjd på något sätt men ändå), Detta för att kunna åka längre på det bränslet jag har i tanken.
Varför: För att 98/95okt i polen kostar ca 10:50-10:80kr litern och jag skall åka långfärd hem till sverige via färja (karlskrona), tänker tanka fullt innan jag kör på och vill ju komma så billigt undan som möjligt (kommer behöva tanka då de e typ 35-40mil hem ifrån karlskrona).
Tacksam för svar på förhand.
Jesper
hejsan allesammans! Jag tror nog rubriker beskriver det mesta.
Frågan är: Värt o tanka 98okt istället för 95okt?
Hoj: Yamaha FZ6 2006a
Körsätt: relativt lungt, sällan över 9-10k rpm (vanligtvis under 6k, mkt stadstrafik).
"mål": Gå ner pyttelite i förbrukning och få ännu renare gång (inte för att jag är missnöjd på något sätt men ändå), Detta för att kunna åka längre på det bränslet jag har i tanken.
Varför: För att 98/95okt i polen kostar ca 10:50-10:80kr litern och jag skall åka långfärd hem till sverige via färja (karlskrona), tänker tanka fullt innan jag kör på och vill ju komma så billigt undan som möjligt (kommer behöva tanka då de e typ 35-40mil hem ifrån karlskrona).
Tacksam för svar på förhand.
Jesper