Tanka spel till Xbox?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har införskaffat mig xbox ganska nyss och tänke börja tanka lite spel till den men jag har några frågor. Är det något speciellt format man ska tanka ner? Man behöver väl inte chippa boxen för att kunna tanka över spel till hårddisken? När man väl tankat ner spelet, är det bara att trycka i en tp-kabel från datorn till boxen? Funkar det på samma sätt med tex filmer?

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mmm....
Hagster skrev:
Har införskaffat mig xbox ganska nyss och tänke börja tanka lite spel till den men jag har några frågor. Är det något speciellt format man ska tanka ner? Man behöver väl inte chippa boxen för att kunna tanka över spel till hårddisken? När man väl tankat ner spelet, är det bara att trycka i en tp-kabel från datorn till boxen? Funkar det på samma sätt med tex filmer?

Du MÅSTE modda boxen först

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
HanneZ skrev:
finns det inte mjukvara för de där nu för tin?

går att "flasha" om xbox bioset utan att sätta i ett chipp.

Vet ej exakt hur det går till men vet att man behöver james bond nightfire.

Nackdelar med det är att om man startar xboxen med en skiva i så återställs den till unrsprunget... kan vare en fördel också iförsig. (om ngt går fel)

och det går inte att spela kopierade spel utan att modda den.

(edit, och nej jag har inte en egen box)

Last edited:

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mmm....
jag har haft ett antal Xbox och Ps2.or

det bästa du kan göra är att chippa boxen och lägga in VILKEN bios du vill (går ruskigt enkelt att flasha om till nyare versioner när du vill)
se till att chippa med en brytare så du kan koppla bort chippet om du vill kunna lira Xbox live

finns hur mycket som helst att skriva om olika chipp mm.mm
sök på nätet, finns ju ett antal olika sidor om detta
måste säga att det funkar ruskigt smidigt att bara FTP:a över liren man tankat ner direkt till disken,,,,men jag fastnade aldrig för Xbox (men ändå köp 3st i mina dar) iaf och väntar nu med SPÄNNING på Ps3 som jag hört är på G

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Du kanske också skulle påpeka att om man moddar boxen och lägger i Exolution så GÅR det ej att spela xbox live.....

PS2:an skulle tydligen komma någongång 2005 men dom kanske släpper den tidigare också.

walste skrev:
jag har haft ett antal Xbox och Ps2.or

det bästa du kan göra är att chippa boxen och lägga in VILKEN bios du vill (går ruskigt enkelt att flasha om till nyare versioner när du vill)
se till att chippa med en brytare så du kan koppla bort chippet om du vill kunna lira Xbox live

HansEman

Trött
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Husqvarna 701E
Hagster skrev:

Gå in på www.psxcare.com forum och läs om ALLT som gäller moddning av xbox
:tomten

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Du måste ha modchip som sagt. Det finns två sätt att modda xbox, det ena är att montera chip permanent, det andra är att montera chip och sedan flasha xbox bios för att sedan ta ut chipet.

http://www.dvdirect.net/ har lägre priser än svindyra psxcare så jag föreslår att du tittar där först. Modda xbox _kan_ man göra själv, jag har själv gjort det på min egen. Numera finns det även lödfria chip att plocka i. Ser man bara till att man får brytare så man kan stänga av chippet så kan man spela live med. Större hårddisk är ett måste om man ska kunna ha några spel på disken samt att överföringshastigheten verkar bli låg till originaldisken när det börjar bli lite på den av någon anledning (det kanske bara är så på min, vad vet jag). Slutligen, de flesta chippen gör samma sak, se dock till att du får ett chip som passar den version av xbox du har. det finns nämligen rätt många olika t.ex v1.0, 1.1, 1.2, 1.3 osv.

/Blip

Hagster skrev:

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...