Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sEiKo skrev:Det beror nog lite på hur ny dieselbil du har.
En gammal merca bryr sig nog inte men en nyare common rail med partikelfilter och kat blir nog grinig om du fultankar.
farmerlip skrev:Jag råkar ha c:a 1 kbm villaolja "över". Nog kan man väl tanka bilen med det? Jag har ju tankat villapannan med diesel. Cisternen står utomhus så det tål kyla.
honkiie skrev:vad kostar villaoljan per l?
henlin skrev:Vilken motor har du i Jumpyn, 1.9td eller 2.0 HDi? Har själv en Xantia HDi -99 som börjar kännas lite väl spännande att äga sedan högtryckspumparna på två Cittror (en Xantia, en Jumpy) i bekantskapskretsen lämnat in, det har dessutom rört sig om fordon som bara gått på svensk mackdiesel.
farmerlip skrev:Den är inte införskaffad ännu. Det lutar åt en 1,9 för c:a 60 papp.
Fluxir skrev:bara för att kunna köra upp det du har i tanken hemma?![]()
farmerlip skrev:He he, inte riktigt. Gjorde mig precis av med en VW transporter. En jumpy verkar vara ok att skjutsa arselet i på vardagarna och hojen på helgerna.
TomK skrev:Så en Vito är inte längre intressant ?![]()
Qwerty skrev:Hade jag inte en aning om att det gick och köra en normal diesel bil på villa olja. Villaoljan är ju billig i jämförelse med dieseln. Kanske nästa firma bil blir en villaolja bil. Tankar får tag på lätt. Allt jag behöver är en kåk med oljepanna i. Smälla dit någon extra tank och köra bilen på.
farmerlip skrev:Du, jag frågadeoch DU skulle återkomma...
![]()
Återkom!!
BTW går den på villaolja?
henlin skrev:Här i gränstrakterna händer det då och då att aningslösa svenskar råkar tanka den röda finska brännoljan i sina dieselfordon vid besök i grannlandet.![]()
farmerlip skrev:10361:-/kbm är inte billigt...
Qwerty skrev:Hur många har inte villaoljepannor som inte används och tanken står halvfull?
Bara en liten sväng runt i lilla samhället jag bor skulle nog ge ett antal kubik som folk inte vill ha och inte vet vart dom ska lämna det/hur.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |