Tankar om R6

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Ja, nu när en kompis har köptsig en R6 blir man ju lite sugen på att gå lite i samma spår... :)
Så tankarna är höga och då behöver man ju lite råd.
Man skulle ju vilja veta lite om försäkringar, och lite råd om årmodell... har tänkt mig en 99-00. Och är tyvärr bara 20. så det vårdar dyrt... :tomten

// Robban

Har även en Kawasaki Er 5 till salu för den som vill köpa.
Om jag får jobb snart så kan den bli billigare... :tummenupp

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Senate_43 skrev:
Har du redan åkt så köp dig en Retta på en gång =) Då behöver du ej tröttna på R6:an =) haha.. Nää vars det lär du inte göra. Men ja är också bara 20 och ja köpte nu i höst en R1:a. En ny typ. Skrev den på far. Kommer betala 1200 eller 1800 kr månaden sen =) Lagom =) haha.. KÖP LUNGT bara. Spana i några veckor/månader innan du slår till så du vet vad du får för "rätt pengar" =)

MVH STEFAN!

Du försäkrade den på din far säger du?
Ok
:corn Nu blir det en jäkla liv här.

Robban slå till på r6:an körde själn en 99:a en sommar för 2 år sedan, grym. Den är faktiskt mer aggresiv än min trajja som är nyare. Kolla bara att service är gjord och att växellåda är ok. Annars en underbar maskin.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Senate_43 skrev:
Varför skulle det !? Gör inte alla det som inte har råd med 5000 kr i månaden !?

Tja vissa. Men det finns en hel del moralkärringar här.
Jag sålde min r6:a för en trajja av just den anledningen. Men å andra sidan kunde jag inte skriva på farsan. Jag är nog splittrad i den frågan, men om det blir en ny hoj så skrivs den på mig och då fås en f-premie som heter duga.... :4skrika

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Då ska vi se hur lång denna tråden blir då :rolleyes:

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Man kan, utan krussiduller säga att vi som INTE skenförsäkrar betalar en slant varje månad till er SOM skenförsäkrar... varsågod. Det bjuder vi på. :3freak

Jag personligen hade kunnat haft mycket roligare för de pengarna.

Får man ingen bra premie så betyder det oftast något.

Senate_43 skrev:
vad är det med alla ?!?! SDpelar det nån roll vart man försäkrar !?!? Och på vem !?

kjuze

Guest
Senate_43 skrev:
Varför skulle det !? Gör inte alla det som inte har råd med 5000 kr i månaden !?

Man köper inte en hoj man inte har råd att försäkra, allt annat är stöld, PUNKT.

kjuze

Guest
Senate_43 skrev:
vad är det med alla ?!?! SDpelar det nån roll vart man försäkrar !?!? Och på vem !?

Jo det spelar roll, har du tänkt efter att det finns en andledning till att det just är dyrare att försäkra MC:n på dig.

Det du gör är omoraliskt för att inte tala om olagligt. Skulle jag vara din polare skulle jag först slå dig på käften och sen anmäla dig till försäkringsbolaget.

Jag har också Folksam, så när du och dina lika krashar kommer jag få pynta.

Jag är också "bara" 20, men jag valde hoj efter plånbok. Kan inte tänka mig att du skulle behöva mer kraft än vad en R6:a erbjuder. T.o.m det är riktigt mycket för en ung person.

:4skrika :fatta! :mad: :kocko

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
r6 är en kul hoj. har du kört förrut kanske du vill ha lite mer vrid. ja den är dyr i försäkring. nej det är inte poppis här att skenförsäkra. sen om du krashar kan det drabba dig på väldigt dåliga vis...

lutar mig tillbaka och avvaktar för diskutionen.
:corn
smaskens

HanneZ

Guest
Pappa kommer bli jätte glad när du kraschar o hans premie åker i höjden :)

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Köpte mig själv en R6:a i fredags, my first bike :) , verkar vara en fin hoj iaf, har inte kört den än...

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Många bolag säger att det är ok att försäkra på tex, förälder så länge man bor under samma tak. Tex Folksam, Bilsport & Mc.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln