Thundercat
Ringmärkt
Såg en bil förut som stod och tankade med motorn igång. Är det inte väldigt dumt, eller spelar det ingen roll?
Thundercat skrev:Såg en bil förut som stod och tankade med motorn igång. Är det inte väldigt dumt, eller spelar det ingen roll?
finns det en lista för det??Jonteponte skrev:Fan du *vill* verkligen inte tappa ledningen i spamligan
mustic skrev:finns det en lista för det??
Thundercat skrev:Såg en bil förut som stod och tankade med motorn igång. Är det inte väldigt dumt, eller spelar det ingen roll?
Burre skrev:Jag som jobbar på mack kan berätta att det beror på omständigheterna...
I vintras när vi hade runt -30 grader så var det en hel del som lämnade bilen igång när de tankade, då bryr vi oss inte...händer det nu på sommarhalvåret så blir man bara lite mer misstänksam...men jag bryr mig inte särskilt
Gandalf skrev:Med Dieslar går det bra..
Men Nledningen till varför man inte ska göra det e att när du Stoppar ned pumpen i tanken så kan det bli gnistor om du drar mot karossen..
Detta genom att bilen har nått nano elektrofält när bilen e igång..
freddan skrev:E du full??
Jonteponte skrev:Fan du *vill* verkligen inte tappa ledningen i spamligan
Chefen Alabama skrev:
Bensinpumpar är konstruerade på ett sånt sätt så att gnist risken minimeras (oavsett bilen är igång eller inte), dom är väl jordade. För övrigt kan jag säga att jag får oftare stötar av min bil med motorn avstängd än med den på...
Chefen Alabama skrev:Lite fakta:
Nej, det är inte farligt/olagligt att ha bilen igång under tankning, bara olämpligt och kanske inte så smart, ur miljösynpunkt.
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|