Tankväska för bärbar pc 15,4" ?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tjena, är det nån som har förslag på en tankväska som passar på min gamla suka gsx-r 750 -86 som är tillräckligt stor för en 15,4" bärbar pc med diverse tillbehör?
Hyffsat vattensäker är en fördel.

Rygga känns lite byngligt nämligen.

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
På vägen hem så var jag inne på MCboden (Lindhagensplan) och frågade om notebooktankväska och det fanns ingen i deras sortiment som passade :confused:

Jag letar vidare :rolleyes:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Då du förmodligen har hårddisk i den och inte SSD så skulle jag rekommendera rygga... mindre stötar som kan få läshuvudet att hoppa av skivan.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Då du förmodligen har hårddisk i den och inte SSD så skulle jag rekommendera rygga... mindre stötar som kan få läshuvudet att hoppa av skivan.
Precis! Jag har av den anledningen aldrig kamera/optik i tankväskan, och skulle aldrig drömma om att ha en laptop där heller. Jag har dock spännt fast en vanlig laptopväska med en laptop i tvärs över passagerarsadeln, ovanpå sadelväskorna, men där vibrerar det mycket mindre än på tanken. Har man dessutom en tankväska med magnetfästen så inbillar jag mig att laptopen inte alls trivs med det? :va

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Bra synpunkter med vibrationer och sånt, disken klarar sig då den huvudena parkeras och är upphängd i gummi (modern "rugged" laptop), skärm etc kan ju iofs ta stryk. Men jag är beredd att testa bara jag hittar en passande väska.
PC'n åker dessutom bärgningsbil (gammalt lik) till och från biltävling och har klarat dieselvibbar hittills (2 år).

Kollar om checkray har nån åf, redan mailat och frågat.

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Bra synpunkter med vibrationer och sånt, disken klarar sig då den huvudena parkeras och är upphängd i gummi (modern "rugged" laptop), skärm etc kan ju iofs ta stryk. Men jag är beredd att testa bara jag hittar en passande väska.
PC'n åker dessutom bärgningsbil (gammalt lik) till och från biltävling och har klarat dieselvibbar hittills (2 år).

Kollar om checkray har nån åf, redan mailat och frågat.

ducati sthlm är åf åt checkray. jag fick min ducati pramac hardpack väska därifrån. kanske sent nu iof..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...