tappad nykel?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Satan! var ute och festade igår och lyckades då tappa min nykel till min rs 125:a. Jag har dock en reserv nykel men det känns inte så tryggt att man vet att någon annan har den andra. Det var bara nykeln till tändningslåset och inte till skivbromslåsen.
Kan man byta tändningslåset? vill inte ha ett universal dock. ska vara ett från aprilia. Vad kan det gå på?

Mvh :kocko

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
IceY skrev:
Satan! var ute och festade igår och lyckades då tappa min nykel till men rs 125:a. Jag har dock en reserv nykel men det känns inte så tryggt att man vet att någon annan har den andra. Det var bara nykeln till tändningslåset och inte till skivbromslåsen.
Kan man byta tändningslåset? vill inte ha ett universal dock. ska vara ett från aprilia. Vad kan det gå på?

Mvh :kocko

Ahh, Dom pengarna är det nog inte värt om du inte är säker på att någon annan har din nyckel, bara lås hojen varje gång du går ifrån den så kan dom som max starta den, och då om någon gör det vet du att nån annan har nyckeln och då bytar man lås. Det lär kosta ganska kraftigt men original grejor. Ellr du vet att nån annan har nyckeln?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Padde skrev:
Ahh, Dom pengarna är det nog inte värt om du inte är säker på att någon annan har din nyckel, bara lås hojen varje gång du går ifrån den så kan dom som max starta den, och då om någon gör det vet du att nån annan har nyckeln och då bytar man lås. Det lär kosta ganska kraftigt men original grejor. Ellr du vet att nån annan har nyckeln?

jo får göra detta. Nej det vet jag inte, har varit och kollat på dansstället men dom har inte hittat något. ska anmäla det till polisen också. Har man tur så kanske kanske någon snäll själ lämnar in den...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
IceY skrev:
jo får göra detta. Nej det vet jag inte, har varit och kollat på dansstället men dom har inte hittat något. ska anmäla det till polisen också. Har man tur så kanske kanske någon snäll själ lämnar in den...
du kan få tillbaks den.. ska bara kopiera först.. :yoparty

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
IceY skrev:

Eller så fejkar du som om ingenting hämt. Hittar någo nyckel fattar dom ändå inte att den är till din :)

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
AndersJohansson skrev:
Eller så fejkar du som om ingenting hämt. Hittar någo nyckel fattar dom ändå inte att den är till din :)

jo det gör dem, för det är bara jag som har en aprilia rs i hela byn.... :tungan

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
IceY skrev:

Tappade min nyckel idag ut ur tändningslåset när jag körde :confused:
Upptäckte att jag förlorat nyckeln när jag kom till en kompis o skulle stänga av hojjen blev lite överaskad att det inte satt nån nyckel där :( Hart agit en kopia på min reserv nyckel nu men börjar bli lite funderasam på om mitt tändningslås är slitet? men jag hoppas på att det bara var nyckeln som var sliten!
Så imorn ska jag ner till polisen o höra om de fått in någon liknande nyckel som jag hade...
har iaf letat ordentligt på vägen som jag körde till min polare!

(Lite oftopic men det handlar ju fortfarande om en tappad nyckel!)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...