Tappat sugen

per50

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Hoj
cb 750
Jag åkte med min motorcykel till öland tidigt på morgonen kl 4 hadde jag kommit till trafikljuset i Nybro jag fick grönt ljus och skulle precis gasa på och köra ut på vägen då ser jag i ögonvrån en bil komma ganska fort från vänster som kör mot rött rena turen att jag såg den annars hadde jag väll dött.

Sir Toby

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
Honda Cb500T, Honda Ft500
Du skulle kört ifatt honom och förklarat för honom att det han gjorde var fel, lugnt och metodiskt. Hade han då inte lyssnat så kunde du givit honom lite smärta, mest så han hade fattat allvaret i det hela. Ingen hade ända varit ute och sett det klockan 4 på morgonen! :smasha
Eye for an eye...:brynad

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Du skulle tagit regnumret och gjort en polisanmälan. Jag har själv fått påhälsning av polisen då någon tagit mitt reg och anmält att jag kört om dem i mkt hög fart. Det hände iofs inte så mycket men man får sig en tankeställare. De flesta normala människor vill inte ha polisen ringandes på dörren.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Du skulle tagit regnumret och gjort en polisanmälan. Jag har själv fått påhälsning av polisen då någon tagit mitt reg och anmält att jag kört om dem i mkt hög fart. Det hände iofs inte så mycket men man får sig en tankeställare. De flesta normala människor vill inte ha polisen ringandes på dörren.

Hann dem ta ditt regnummer så körde du tyvärr inte tillräckligt fort vettu!

jetson

Guest
Det är rekommenderat att kolla en extra höger vänster innan man kör och man kan nästan räkna med att folk kör mot rött.. var med om samma sak min första lektion i trafik, jag låste framhjulet och la ner hojen som en riktig färsking :D .. men överlevde iaf

Men som sagt ibland glömmer man bort att folk kör mot rött regelbundet.

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
S1000RR
De hade kunnat gå lika illa om du suttit i en bil, se de som en viktig erfarenhet och upp på hästen igen!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Hann dem ta ditt regnummer så körde du tyvärr inte tillräckligt fort vettu!

Sant...visserligen körde jag den vägsträckan ganska frekvent ett tag till jobbet. Men inte alltid med full rulle. Kan ju varit någon som tröttnat och passade på att ta numret en dag när det gick sakta. Det är en av nackdelarna med att bo på "landet"......alla känner alla.

Garolino

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Hoj
GSX-R k2
Japps bara bilar som kör mot rött.

Tur att det gick bra, lite mindre bilister hade dock inte varit fel ibland.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
lite mindre bilister hade dock inte varit fel ibland.

small-cars-01.jpg

Till TS, se grönljuset som signal på att det blir mindre trafik på korsande väg.
Noll trafik blir det aldrig.

/e

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...