tar polisen kort på oss?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
var ute och körde i bjäre, torekorv med min bror håller väll inte riktigt 70... kör förbi en parkering där springer något jävla ess i reflexväst ut till vägen och och tar kort på oss! jag som är rädd om mitt körkort maxar hojjen ett tag men inga poliser efter oss :Bugar

så är detta någon polis eller myndighet ? någon mer som har blivigt fottat?
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
lasse kongo skrev:
2244474 var ute och körde i bjäre, torekorv med min bror håller väll inte riktigt 70... kör förbi en parkering där springer något jävla ess i reflexväst ut till vägen och och tar kort på oss! jag som är rädd om mitt körkort maxar hojjen ett tag men inga poliser efter oss :Bugar

så är detta någon polis eller myndighet ? någon mer som har blivigt fottat?
Inget jag varit med om iaf.
 

überkill

Guest
Ehuumm var det igår det hände? För jag var själv ute och brassa på bjärehalvön igår och såg en Aprilia och en gul Triumph nere i Torekovs hamn; det kanske var ni? Men ingen fotade mig på väg in men jag höll ja 50 inne i Torekov...
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
lasse kongo skrev:
2244474 var ute och körde i bjäre, torekorv med min bror håller väll inte riktigt 70... kör förbi en parkering där springer något jävla ess i reflexväst ut till vägen och och tar kort på oss! jag som är rädd om mitt körkort maxar hojjen ett tag men inga poliser efter oss :Bugar

så är detta någon polis eller myndighet ? någon mer som har blivigt fottat?


Poliserna i Västerås har börjat fotat mc-åkare. En bekant vart fotad när han stod o tankade. Med hjälm utan hjälm på och av motorcykeln. Dom börjar väl bli desperata men det är bara att vägra, dom har inte rätt att ta kort hur som helst.
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
überkill skrev:
2244630 Ehuumm var det igår det hände? För jag var själv ute och brassa på bjärehalvön igår och såg en Aprilia och en gul Triumph nere i Torekovs hamn; det kanske var ni? Men ingen fotade mig på väg in men jag höll ja 50 inne i Torekov...


nix i dag! inte riktigt inne i torekorv lite utanför vi kör cbr600 och en liten aprlia rs,,,

skulle ha vänt och kastat hans kamera imarken!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Larre70 skrev:
Dom börjar väl bli desperata men det är bara att vägra, dom har inte rätt att ta kort hur som helst.

Och vad ska du göra åt saken? Be dem snällt att inte ta kort på dig? Givetvis får de ta kort på dig, det finns inget som hindrar dem. Att däremot publicera dem utan ditt medgivande etc kan vara en annan femma, eller skapa ett register eller dylikt, iofs något som polisen antagligen får syssla med.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Dee_cati skrev:
2244879 Och vad ska du göra åt saken? Be dem snällt att inte ta kort på dig? Givetvis får de ta kort på dig, det finns inget som hindrar dem. Att däremot publicera dem utan ditt medgivande etc kan vara en annan femma, eller skapa ett register eller dylikt, iofs något som polisen antagligen får syssla med.

undrar om de får göra spaning på en grupp människor bara för att de kör hoj, är det lagligt? utan misstanke om brott är väl förundersökning inget man får göra, eller?
Eller är brottet att man gillar att köra motoryckel?

i brist på bättre ord så kom ordet rasism upp i huvet...
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Dom ska fan inte ta kort om det inte ligger nått brottsligt bakom,eller har dom asen börjat knäcka som paparazzi eller? jag kan förstå dom om man knäpper/filmar på afa/rasse demonstrationer för att kolla vilka som återkommer etc.
Men inte för att man kör ett fordon...
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Unidoc skrev:
2244904 Dom ska fan inte ta kort om det inte ligger nått brottsligt bakom,eller har dom asen börjat knäcka som paparazzi eller? jag kan förstå dom om man knäpper/filmar på afa/rasse demonstrationer för att kolla vilka som återkommer etc.
Men inte för att man kör ett fordon...

Köp en hoj.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Mjo, det händer att polisen tar en hel del kort och dessutom filmar!

Antar att det är för att bygga upp ett register som i framtiden kan hjälpa till att identifiera hojjåkare.

Det gör dem i Stockholm i alla fall (skogis, osv, ...). :argpådato
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Larre70 skrev:
2244662 Poliserna i Västerås har börjat fotat mc-åkare. En bekant vart fotad när han stod o tankade. Med hjälm utan hjälm på och av motorcykeln. Dom börjar väl bli desperata men det är bara att vägra, dom har inte rätt att ta kort hur som helst.
Ha ha, klart dom har rätt att ta kort på dig. Menar du att man inte ska få ta kort ute på stan i allmänhet för att man kanske får med någon person på sina bilder?
:D

Lucius skrev:
2245025 Mjo, det händer att polisen tar en hel del kort och dessutom filmar!

Antar att det är för att bygga upp ett register som i framtiden kan hjälpa till att identifiera hojjåkare.

Det gör dem i Stockholm i alla fall (skogis, osv, ...). :argpådato
Vid fotbollsderbyn m.m. brukar ju polisen filma i tunnelbanan och så. Står i rulltrappor m.m. med handfilmkamera och filmar alla som åker i trappan.
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
tycker det verkar lustigt att dom tar kort på folk bara sådär. jag skulle nog bli måttligt förbannad. undra om poliserna blir förbannade om man själv sliter upp en kamera o börjar ta kort på dom? tror knappast dom kan göra nåt iofs
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top