Tatuering?

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Vet någon vad denna står för, betyder?

Bifogat

• 20240905_165342.jpg
    20240905_165342.jpg
    1.3 MB · Visningar: 89

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hah, den enda jag hittar något om är den översta, och då var det new age trams om trancendental medvetandeutökning eller nåt sånt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Tack. Vad kan detta betyda på vanlig svenska? Vad sjutton är NewAge?
NewAge är hopkoket av västerlänsk knasfilosofi och österländska religioner och filosofi, gärna med en hink missförstådda detaljer. Gärna också grundligt pårökt med skojtobak eller skojsvamp. Det där som hippiesarna hittade på på sextiotalet i praktiken.

Men de två andra hittar jag inget om, och en cirkel med en linje och en punkt är en så basal symbol att den kan betyda lite vad som helst och finnas lite överallt.

En annan tolkning är att snubben har en dotter och två söner, exempelvis.

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
NewAge är hopkoket av västerlänsk knasfilosofi och österländska religioner och filosofi, gärna med en hink missförstådda detaljer. Gärna också grundligt pårökt med skojtobak eller skojsvamp. Det där som hippiesarna hittade på på sextiotalet i praktiken.

Men de två andra hittar jag inget om, och en cirkel med en linje och en punkt är en så basal symbol att den kan betyda lite vad som helst och finnas lite överallt.

En annan tolkning är att snubben har en dotter och två söner, exempelvis.
Alltså det är min chef. En intelligent person, fast med visst svaj, typ. Var rödgardist i ungdomen, inte nu så klart. En dotter och en son.
Såg detta idag och är rätt undrande. Vad f_n betyder det?

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Är han kåkfarare eller sjöman?
Inlandet, ej sjöman. Ej kåkfarare. Han är bra på många sätt, de flesta sätt. Bra chef alltså. Men det finns en parantes typ, något man inte begriper, uttrycker sig. Nog om det.

Vad f_n betyder symbolerna?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag kommer att tänka på symbolen för "the nine" I destiny 2 men det är nog inte det.
1000004624.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
De två undre betyder att man mördat någon, den översta är när man misslyckats och bara gjort en grönsak av offret.

Nej, jag vet inte men jag tänkte mig ett det är någon slags kod, påminner lite om figurerna i intelligenstester lite som att han vill att den som ser figurerna ska försöka klura ut betydelsen.

IQ.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är säkert nån fyllegrej från tonåren. :hihi
Har några polare med underliga tatueringar som folk som inte känner oss ibland får för sig har någon djupare mening, när det bara var "jag var asplakat och nån brud ritade något som såg coolt ut på asfyllan på en servett och när jag vaknade på morgonen var det en tatuering."

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Det är säkert nån fyllegrej från tonåren. :hihi
Har några polare med underliga tatueringar som folk som inte känner oss ibland får för sig har någon djupare mening, när det bara var "jag var asplakat och nån brud ritade något som såg coolt ut på asfyllan på en servett och när jag vaknade på morgonen var det en tatuering."
Nej, det är rätt nytt han är över 40. Scary!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln